۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82108437
T T
۰ نفر

نمايشگاهي با موضوع رمضان در كتابخانه ملي

۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82108437
نمايشگاهي با موضوع رمضان در كتابخانه ملي

تهران- ايرنا- نمايشگاه 'پنجره اي به آسمان' با موضوع رمضان به مدت يك ماه در كتابخانه ملي داير شده است.

مديركل اداره اطلاع رساني كتابخانه ملي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار كرد: به مناسبت ماه مبارك رمضان، برخي مطالب منتشر شده با موضوع رمضان را در نشريات قديمي دوران قاجار، نظير وقايع اتفاقيه و حبل المتين انتخاب كرده و پرينت آنها را در معرض ديد علاقه مندان قرار داده ايم.
رضا شهرابي، با بيان اينكه اين مطالب شامل اخبار استهلال و آداب و رسوم قديم در ايام ماه مبارك رمضان است، ادامه داد: قرار است نسخه ديجيتالي و اسكن شده مطالب انتخابي نيز در چند روز آينده روي سايت سازمان اسناد و كتابخانه ملي قرار گيرد.
وي تعداد اين مطالب را 28 صفحه خواند و اضافه كرد: كتابخانه ملي در گذشته نيز به مناسبت هاي مختلف، چنين نمايشگاه هايي را برپا كرده و نمونه اخير آن، برگزاري يك نمايشگاه مجازي به مناسبت 15 خرداد بود.
به گفته شهرابي، اين نمايشگاه به همت گروه پيايندهاي اداره كل اطلاع رساني در راهروي ورودي تالار پيايندها و موزه كتاب و مستند در طبقه منفي يك كتابخانه ملي برپاست.
وي با بيان اينكه قرار است نمايشگاه ديگري از كتاب هاي نفيس، قرآن هاي خطي و چاپي و اسناد ارزشمند با موضوع ماه مبارك رمضان برپا شود، گفت: در چند روز آينده اين نمايشگاه نيز به طور رسمي در موزه كتاب و ميراث مستند در كتابخانه ملي افتتاح خواهد شد.
فراهنگ**1880**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ