۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82097719
T T
۰ نفر
روسيه درراه اندازي خط توليد ماشين آلات راه سازي درالبرزمشاركت مي كند

كرج-ايرنا-رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرز از توافق اوليه يك شركت روسي براي راه اندازي خط توليد ماشين آلات راهسازي و ليفت تراك در استان البرز خبر داد.

رحيم بنا مولايي كه به همراه استاندار البرز در صدر هيات تجاري 30 نفره به روسيه سفر كرده است، روز چهارشنبه در تماس تلفني با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: اين شركت در استان ايوانوا روسيه فعاليت دارد و از مراكز مهم اين صنعت در آن كشور است.
وي با اشاره به واردات مواد اوليه كربن به كشور خاطرنشان كرد: اين مواد اوليه به واسطه تركمنستان از روسيه به كشور ما وارد مي شد كه با مذاكرات صورت گرفته از اين به بعد بدون واسطه وارد كشور خواهد شد.
رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز با تاكيد بر لزوم افزايش شعبه هاي بانك هاي ايران در روسيه و استفاده از صندوق ضمانت صادرات براي توسعه همكاري ها در اين بخش، گفت: مشكلات بانكي مانع توسعه روابط تجاري ايران و روسيه است.
بنا مولايي افزود: اكنون فرصت بي سابقه اي براي توسعه همكاري هاي بازرگاني ايران و روسيه پديدار شده است و براي اينكه بخش هاي تجاري بتوانند از اين شرايط بيشترين بهره را ببرند، بايد مشكلات بانكي به عنوان اولين گام برطرف شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به شرايط و ظرفيت هاي اقتصادي ايجاد شده، شناخت نيازهاي بازار روسيه داراي اهميت است.
بنا مولايي گفت: روسيه علاقمند براي واردات محصولات باغي و سبزيجات از ايران بوده كه مي توان با برنامه ريزي اين بستر را فراهم ساخت.
اين مسئول افزود: ايران مي تواند با شناخت بهتر بازار هاي روسيه سهم قابل توجهي از اين واردات را به خود اختصاص دهد.
رئيس اتاق بازرگاني البرز خاطر نشان كرد: بر اساس آمار اعلام شده روسيه 35 درصد از نيازهايش در داخل توليد و مابقي را از خارج وارد مي كند.
وي با اشاره به همكاري در صنعت نساجي با توجه به اينكه ايوانوا يكي از مهم ترين قطب هاي اين بخش در روسيه به شمار مي رود، گفت: مذاكرات بين انجمن نساجي ايران با روسيه براي توسعه اين صنعت در كشور ضروري است.
7411/1535
۰ نفر