۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82088507
T T
۰ نفر
روزنامه روسی: فروشنده فراتر از انتخاب جشنواره كن بود

مسكو- ایرنا- راسیسكایا گازتا با ارزشمند خواندن موضوع فیلم فروشنده نوشت: تازه ترین اثر اصغر فرهادی فراتر از انتخاب داوران جشنواره كن بود و باید برای موضوع، ساخت خوب و همچنین نگاه انسانی آن به عنوان فیلم اول برای دریافت جایزه طلایی برگزیده می شد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است: فروشنده یك فیلم جنایی یا حادثه ای نیست و در آن صحنه خونریزی و دعوای تن به تن مشاهده نمی شود، بلكه ماجرای آن به امور روزمره ارتباط دارد.
این روزنامه افزوده است: قهرمان فیلم سعی می‌كند، فردی را پیدا كند كه به همسرش توهین كرده است، ولی در مسیر خود با پرسش های دردناكی مواجه می شود.
نویسنده گزارش افزوده است: كمتر فیلمی مانند فروشنده را دیده ام كه از قضاوت زودرس خود خجالت كشیده و همراه قهرمان فیلم برای تجدید نظر در آنها تلاش كرده باشم.
راسیسكایا گازتا افزوده است: فروشنده ارزش اموری مانند شأن انسان، حرمت، سربلندی و بیم از بی‌آبرویی را احیا می‌كند. یك اقدام شرمند كننده باعث احساس انتقام می‌شود و اكنون مشكل این است كه یك شرارت كوچك باعث شرارت بزرگ نشود و همچنین باعث می‌شود ما از دیدگاهی جدید به ایران نگاه كنیم و ببینیم كه ایرانیان افرادی با روحیه مطلقاً مدرن هستند.
فیلم فروشنده با بازی شهاب حسینی در نقش عماد و ترانه علیدوستی با نام رعنا بیانگر رابطه زوجی است كه هنرپیشه های نمایش مرگ فروشنده اثر آرتور میلر هستند.
این فیلم كه محصول مشترك ایران و فرانسه است در تازه ترین حضور بین المللی خود در اختتامیه شصت و نهمین جشنواره فیلم كن، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مرد را به خود اختصاص داد.
اروپام 391* 1516

سرخط اخبار جهان