۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82086099
T T
۰ نفر
نویسنده و تصویرگر حوزه كودك نامزدهای دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن

تهران - ایرنا- فرهاد حسن زاده نویسنده و پژمان رحیمی زاده تصویرگر حوزه كودك، نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن سال 2017 شدند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، گروه انتخاب كانون به عنوان یكی از سه گروه معرفی نامزد دریافت این جایزه در ایران پس از بررسی های كارشناسی، فرهاد حسن‌زاده را در حوزه نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده را در حوزه تصویرگری كتاب كودك به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی كرده اند.
همچنین در بخش طرح‌ های ترویج كتاب‌خوانی این رویداد فرهنگی نیز كتابخانه‌های سیار شهری و روستایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی شده‌اند.
جایزه جهانی آسترید لیندگرن، یكی از بزرگ‌ترین جایزه‌های جهانی در حوزه ادبیات كودك و نوجوان است. آسترید لیندگرن، بانوی نویسنده‌ سوئدی و صاحب كتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «كارلوس روی پشت‌بام» است كه در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست.
این جایزه هرساله به مناسبت گرامی‌داشت یاد این نویسنده با حضور بیش از 60 كشور دنیا و با هدف افزایش كیفیت آثار حوزه ادبیات كودك و نوجوان و تقویت حقوق كودكان در جهان برگزار می‌شود.
سال گذشته نیز مصطفی رحماندوست در حوزه نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده در حوزه تصویرگری به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده بودند.
فراهنگ**9022**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ