۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82053713
T T
۰ نفر

تمامي گمركات كشور مجهز به دستگاه ايكس ري مي شوند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82053713
تمامي گمركات كشور مجهز به دستگاه ايكس ري مي شوند

آستارا - ايرنا - معاون حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران، از مجهز شدن تمامي گمركات كشور به دستگاه ايكس ري به منظور كنترل كالاهاي جابجا شده در مبادي گمركي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ علي رضا مقدسي عصر پنجشنبه پس از معارفه مديركل جديد گمرك آستارا در جمع خبرنگاران گفت: گمرك آستارا داراي ظرفيت هاي راهبردي زيادي است چراكه اين گمرك از مرز زميني و دريايي برخوردار است.
وي توسعه اقتصادي بواسطه پويا كردن امر صادرات از مبادي گمرك را مهم خواند و افزود: گمرك آستارا با رونق بخشي به صادرات و واردات، نقش مهمي را در اين راستا داشته است.
مقدسي در ادامه ميزان كشفيات مواد مخدر از مبادي گمركات كشور را در يك ماهه گذشته حدود 10 تن عنوان كرد و گفت: گمرك جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا تمامي گمركات كشور در حداقل زمان ممكن از سيستم ايكس ري برخوردار شوند.
وي اضافه كرد: برخورداري از سيستم ايكس ري موجب كنترل بهينه محموله هاي ترانزيتي ، صادراتي و افزايش دقت در ارزيابي ها و سرعت عمل به خصوص در خروج كالاهاي صادراتي مي شود.
وي از سگ هاي مواد ياب به عنوان ابزار بازدارنده و كنترلي در گمرك ياد و خاطرنشان كرد: گمرك جمهوري اسلامي با راه اندازي دستگاه هاي كنترلي محسوس و نامحسوس در شهرستان هاي مختلف، موفقيت هاي چشمگيري را به دست آورده است.
مقدسي كشف 289 تني انواع مواد مخدر ، قرص هاي روانگردان و مواد پيش ساز در سال گذشته را از جمله اين موفقيت ها در بحث نظارتي در گمركات مرزي عنوان كرد.
معاون حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران، كريدور شمال - جنوب را مطابق توافق نامه صورت گرفته در تبادلات تجاري ميان ايران ، كشورهاي آسياي ميانه و همچنين كشورهاي اروپايي مهم خواند و افزود: با راه اندازي خط ريلي جمهوري آذربايجان به ايران، شاهد اجرايي شدن تاكيدات مقام معظم رهبري در راستاي توسعه درون زا و برون نگر خواهيم بود.
ناظر گمركات گيلان نيز در جمع خبرنگاران گفت: مناطق ويژه اقتصادي در پيشرفت منطقه و كشور حائز اهميت است.
محمد شهبازي بيان كرد: در مصوبات هيات دولت در رابطه با مناطق ويژه، آيتم هاي خاصي تعريف شده است.
وي اضافه كرد: در منطقه ويژه اقتصادي آستارا امر تجارت به شكل كم رنگي تعريف شده كه اين خلاء توسط گمرك جبران مي شود.
شهبازي ادامه داد: با استقرار اداره گمرك در منطقه ويژه اقتصادي آستارا شاهد تحولات عظيمي در اين منطقه خواهيم بود.
در مراسمي با حضور معاون حقوقي و نظارت گمرك، رسول اميدي طي حكمي از سوي مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران به عنوان مديركل گمرك آستارا منصوب شد.
معاون حقوقي و نظارت گمرك كشور به همراه مديركل دفتر بازرسي و عملكرد گمرك جمهوري اسلامي ايران و ناظر گمركات استان گيلان، پس از آيين معارفه مديركل گمرك آستارا از بخش هاي مختلف اداره كل گمرك و پايانه مرزي اين شهرستان بازديد كردند.
گمرك آستارا به عنوان يك اداره كل در امور واردات و صادرات قطعي ، ورود و خروج موقت ، تعاوني مرزنشينان، ترانزيت داخلي و خارجي ، كارنه تير بين المللي، مبدا و مقصد كارنه تير، كاپوتاژ، امور مسافري، مرجوعي، امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي كند.
اين گمرك رتبه اول تجارت چمداني در ميان مرزهاي زميني و رتبه نخست صادرات در ميان مرزهاي شمال كشور را دارد.
شهرستان بندري آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد كشور محسوب مي شود به طوري كه سالانه نزديك به 800 هزار نفر مسافر داخلي و خارجي از اين مرز تردد مي كنند.
شبد/ 7105/2007/ 3404
۰ نفر