۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82044893
T T
۰ نفر

خطیب نماز جمعه تهران:همه باید مطیع رهبری باشند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82044893
خطیب نماز جمعه تهران:همه باید مطیع رهبری باشند

تهران - ایرنا - آیت الله محمدعلی موحد كرمانی گفت: همه در مسائل حكومتی، داخلی و سیاسی باید مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله موحد كرمانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: همه باید بكوشیم از ظلمت خارج شویم.
وی با اشاره به آیات قرانی افزود: قل اعوذ برب الفق یا قل اعوذ برب الناس به پیامبر گفته می شود به من پناه ببر. می خواهیم از ظلمت ها به خدا پناه ببریم. ظلمت فراوان است و تعبیر جمع برای آن در قرآن آمده است.
موحدی كرمانی با اشاره به انواع ظلمت به غضب، حب دنیا اشاره كرد و افزود: خداوند متعال بدترین ظلمت ها را ظلمت جهل دانسته است.
وی یادآور شد: عدم بصیرت كه مقام معظم رهبری پیوسته سفارش آن را می كنند مهم است. جهل فضا را برای انسان تاریك می كند، تا جایی كه به دلیل جهل امام حسین (ع) را به امید بهشت می كشند.
خطیب جمعه تهران تصریح كرد: ببینید داعش چه جنایاتی می كند، مغزشان را شستشو داده اند و به آنها مژده می دهند كه یك ساعت دیگر پس از مرگ در راه خدا در كنار پیامبر هستی.
موحدی كرمانی در بخش دیگر سخنان خود به حوادث تاریخی در زمان پیام اسلام پرداخت و گفت: پیغمبر اكرم (ص) در آخرین لحظات حیات خود حدیث ثقلین را برای مردم خواند و تاكید كرد كه اگر تمسك به اهل بیت و قرآن بود هیچ یك از مشكلات را مسلمانان نداشتند.
وی به احادیث بسیاری در مورد امام علی (ع) در كتب شیعه و سنی اشاره كرد و گفت: در ذخایر العقبی از كناب های اهل تسنن به نقل از جناب عمر از پیامبر (ص) آمده كه اگر هفت آسمان و طبقه هفت زمین در یك كفه ترازو قرار بگیرد و ایمان علی در طبقه دیگر ایمان علی سنگین تر است.
وی در ادامه به برتری های علی از نظر علم و ایمان اشاره كرد و افزود: روایات فراوانی در مورد فضایل امیر المومنین است كه قابل شمارش نیست. اما امروز كه علی(ع) در بین ما نیست تكلیف ما چیست؟ و امروز انسان ها وقتی در مسائل مختلف تردید دارند چه باید بكنند؟
خطیب جمعه افزود: اسلام مسائل سیاسی، اجتماعی، حكومتی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، دفاعی و سیاست داخلی و خارجی دارد. مسلمانان در اینها باید به سراغ اسلام شناس بروند. خوشبختانه در قانون اساسی ما مساله رهبری و ولایت روشن بیان شده و حرف آخر را رهبر می زند و هیچ كس حق ندارد نظری بعد از آن بدهد.
وی خاطرنشان كرد: در قانون اساسی شرایط رهبری؛ عدالت، تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی است و تمام بزرگان و علمای درجه یك كشور در مجلس خبرگان تشخیص می دهند چه كسی این خصوصیات را دارد. هر چه از عمر رهبر انقلاب می گذرد این قدرت و این شرایط وزین تر می شود.
موحدی كرمانی تاكید كرد: همه در مسائل حكومتی و داخلی و سیاسی باید مطیع رهبر باشند؛ شیعه و سنی و در كشور ما الحمد الله اهل تسنن كنار تشیع هستند.
وی افزود: در ضمن این رهبر با این عظمت و این شرایط باید با مردم مشورت كنند و قانون اساسی آن را هم تبیین كرده و ایشان با مجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت كرده و نظرها را می گیرند و در نهایت تصمیم را خود می گیرند. همانطور كه در قرآن نیز به پیامبر توصیه به مشورت شده است اما خود او باید تصمیم بگیرد.
فراهنگ**9157 / 1200
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست