۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۱۲
کد خبر: 82021121
T T
۰ نفر
ثبت نام الكترونیكی كتاب های درسی از امروز آغاز می شود

تهران - ایرنا - مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از امروز 16 فروردین سامانه فروش و توزیع الكترونیكی كتاب‌های درسی ابتدایی و پیش دانشگاهی سال تحصیلی آینده سراسر كشور به نشانی اینترنتی www.irtextbook.ir راه اندازی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، لیدا نیك، ادامه داد: سال گذشته فروش كتاب‌های ابتدایی به صورت الكترونیكی در مناطق 19گانه شهر تهران انجام شد، اما امسال در سراسر كشور انجام می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از 16 فروردین به صورت انفرادی یا گروهی توسط مدیران مدارس نسبت به ثبت‌نام كتاب درسی خود برای سال تحصیلی آینده اقدام كنند.
نیك‌روش با بیان اینكه همه كتاب‌های درسی بجز كتاب‌های درسی پایه دهم كه در دست آماده‌سازی است، سفارش چاپ آن به شركت‌های طرف قرارداد ارسال شده است، افزود: حدود هزار عنوان كتاب با حدود 130 میلیون تیراژ كتاب برای سال تحصیلی آینده تولید می‌شود.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وجه تمایز برنامه‌های سال جدید با سال گذشته گفت: تعداد عناوین جدید التألیف پایه دهم بیشتر است وكتاب‌های جدید التألیف در این پایه چند برابر گذشته است، ضمن اینكه فروش اینترنتی در مقطع ابتدایی در سال گذشته به صورت آزمایشی فقط در تهران انجام شده است اما امسال این كار در كل كشور انجام می‌شود.
وی تصریح كرد: تفاوت دیگری كه در سامانه وجود دارد این است كه سال گذشته ابتدا بخش فروش اینترنتی انفرادی را فعال كردیم و دانش‌آموزان برای مدت طولانی به صورت انفرادی می‌توانستند در آن ثبت‌نام كنند اما امسال به صورت همزمان ثبت‌نام گروهی نیز فعال است و اگر دانش‌آموزان امكانات لازم را برای ثبت‌نام نداشتند، مدیران مدارس به صورت گروهی می‌توانند كار ثبت‌نام كتاب‌های درسی را انجام دهند.
نیك‌روش اضافه كرد: سال گذشته در ثبت‌نام اینترنتی كتاب‌های درسی و جابجایی دانش‌آموزان مشكلاتی وجود داشت؛ برای نمونه دانش‌آموزی چند بار ثبت‌نام كرده بود و مدرسه و استان آنها جابجا شده و سهمیه این فرد تغییر كرده بود كه امسال با تغییرات ایجاد شده در آخرین مرحله ثبت‌نام نیز سامانه را باز كرده و اگر جابجایی برای دانش‌آموزان صورت گرفته باشد، می‌توانند نسبت به اصلاح آخرین اطلاعات مدرسه اقدام كنند تا مشكلات سال گذشته وجود نداشته باشد.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش كه «آیا روش فروش كتاب‌های دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی فقط به صورت الكترونیكی است یا از طریق كتاب‌فروشی‌ها نیز این كار صورت می‌گیرد؟»،خاطر نشان كرد: نه، فقط كتاب‌ها از طریق آموزش و پرورش توزیع می‌شود و به كتاب فروشی‌ها مرتبط نیست.
وی افزود: سال گذشته از طریق پست و از 15 مهر تا اواخر اسفند سامانه فروش اینترنتی باز بود و به صورت تك جلدی یا دوره‌ای دانش‌آموزان و معلمان اگر كتابی نیاز داشتند تقاضا داده و می‌توانستند از این طریق كتاب خود را در منزل دریافت كنند كه امسال نیز این همكاری با شركت پست انجام می‌شود.
نیك‌روش خاطرنشان كرد: مرحله اول ثبت‌نام در سامانه فروش اینترنتی انجام می‌شود و نحوه ارسال كتاب و تحویل آن نیز از طریق مدرسه است و از 15 مهر كه ثبت‌نام انفرادی كتاب‌ها شروع می‌شود كتاب‌ها از طریق پست برای درخواست كنندگان ارسال می‌شود.
فراهنگ 9338** 1569
۰ نفر