۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82009702
T T
۰ نفر

تجهيز 50 پژوهش سرا به آزمايشگاه نانو

۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82009702
تجهيز 50 پژوهش سرا به آزمايشگاه نانو

تهران- ايرنا- معاون آموزش متوسطهٔ وزير آموزش و پرورش مي گويد 50 پژوهش سرا در كل كشور مجهز به آزمايشگاه نانو شده‌ و دانش آموزان در تمامي مقاطع مي توانند از آن ها استفاده كنند.

به گزارش روز سه شنبهٔ گروه فرهنگي ايرنا، به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي زرافشان (معاون آموزش متوسطهٔ وزير آموزش و پرورش) در اين باره افزود: براي توسعهٔ كمّي و كيفي، پژوهش سراها مجهز به آزمايشگاه نانو شده‌‌ اند.
معاون آموزش متوسطهٔ وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: پژوهش سراي دانش آموزي براي همه‌ٔ دانش آموزان كشور و براي تمامي مقاطع ابتدايي، دوره‌ٔ هاي اول و دوم متوسطه در نظر گرفته شده است.
زرافشان مطرح كرد: تعداد آزمايشگاه‌ها تا پايان سال تحصيلي كه در آن قرار داريم، به 64 مورد خواهد رسيد اما سياست‌ ما توسعه‌ٔ آزمايشگاه‌ها نيست؛ بلكه هدف بهره برداري در اين زمينه است.
به گفته وي دانش آموزان براي انجام آزمايش ها، نيازي به آزمايشگاه در هر منطقه ندا شته و بعد از آنكه كارهاي پژوهشي خود را انجام دادند، مي توانند در آزمايشگاه‌هاي مركزي نتايج خود را ثبت كنند.
معاون آموزش متوسطهٔ وزير آموزش و پرورش افزود: ما در سال 94، ششمين المپياد نانو را برگزار كرديم كه در اولين المپياد، هزار و 200 و در آخرين آن 26 هزار دانش آموز شركت كردند. بنابراين آموزش و پرورش در جذب دانش آموزان در اين حوزه توانسته با قدرت عمل كند، كه اميدواريم اين عملكرد در سال 95 نيز پيشرفت داشته باشد.
فراهنگ**3067** 1568
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ