۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82007439
T T
۰ نفر

پیام نوروزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82007439
پیام نوروزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تهران- ایرنا- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، نوروز را به همه‌ كسانی كه در گستره‌ وسیع جغرافیای فرهنگی ایران، بهار را نقطه‌ آغاز سال می‌دانند، تبریك گفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، متن كامل پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نوروز، آغاز هم اعتدالی اجزای زمین و آب و هواست كه نه سرمایش جان‌فرسا و نه گرمایش طاقت سوز است و جالب است كه در الهام از همین سرمشق، اعتدال در بسیاری از برهه‌های زندگی اجتماعی و تاریخی ایرانیان، تبلور اراده و خواست مردم آگاه می‌شود.
حضور چشمگیر، موثر، هدفمند و همراهی معنادار زنان و جوانان این سرزمین با قاطبه‌ مردم در آخرین ماه سالی كه گذشت و حضور حماسی آنان در روز تاریخی هفتم اسفند، برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مكمّل راهی است كه از خرداد 92 شروع كرده بودند كه نشانه و سندی متقن، بر عمق و پیشینه‌ روح حقیقت‌جوی ایرانیان است.
مردمی كه «استقلال و آزادی» را شعار محوری «جمهوری اسلامی»‌ برگزیده‌اند و با همان صلابتی كه دوران دفاع مقدس را در تاریخ این سرزمین جاودانه كرده‌اند و از فردای پس از هشت سال جنگ تحمیلی، بازسازی، سازندگی و آبادانی خرابه‌های جنگ و عقب‌ماندگی‌های تاریخی را با اشاره و عنایت امام(ره) برنامه توسعه همه‌جانبه كشور قرار داده‌اند، پس از یك وقفه كوتاه، صلح، دوستی و آشتی‌طلبی خویش را نیز، با انتخاب مسؤولان و نمایندگان به رخ جهانیان كشیده‌اند و همگان را به تحسین واداشته‌اند كه منطق و استدلال، اساس تفكرات آنان در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هاست.
و اینك در نوروز باستانی، یك بار دیگر، با هم میثاق می‌بندیم كه به یمن قدوم این عید تحول‌آف رین كه «احسن الحال» دعای قلبی همه‌ ما در كنار سفره‌ها‌ی هفت‌سین است، حقیقت، صداقت، صلح‌جویی و احترام به خرد جمعی را جایگزین ناراستی، دروغ، جنگ‌طلبی و خودمحوری می‌سازیم.
با تبریك نوروز به همه ایرانیان در اقصی نقاط كشور و همه‌ كسانی كه در گستره‌ وسیع جغرافیای فرهنگی ایران، بهار را نقطه‌ آغاز سال می‌دانند، دعا می‌كنیم كه در سال جدید، مسلمانان و ایرانیان در هر كجا كه هستند، از ظلم و جنایت زیاده‌خواهان و كسانی كه باعث بدنامی دین عزیز اسلام و مكتب تشیّع شده‌اند، نجات یابند و دنیا با استفاده از فرهنگ اصیل اسلام و آموزه‌های اخلاقی انسان، آرامش را به مردمانش هدیه كند.
سیام**1058 ** 2023
۰ نفر