۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81998046
T T
۰ نفر
وزیر صنعت: تولید خودرو سالانه به سه میلیون دستگاه می رسد

زاهدان - ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودرو در سال های آینده به سه میلیون دستگاه در سال می رسد كه زمینه ایجاد كارخانه های ساخت قطعات و لوزام خودرو در ایران را محقق خواهد كرد.

محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در حاشیه مراسم كلنگ زنی طرح بزرگ تایر خودرو سیستان در شهرك صنعتی رامشار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این، صنعت خودرو در ایران به دلیل شرایط بین المللی و داخلی شاهد كاهش تولید بود.
وی اظهار كرد: پس از برجام حضور مقام ها و وزیران كشورهای مختلف در ایران افزایش یافته بطوری كه در هفته های اخیر مقام هایی از كره جنوبی، تركیه، سنگاپور، عمان، اسلوواكی و دیگر كشورها به ایران سفر كردند.
وی افزود: فضای بین المللی برای همكاری با ایران تغییر كرده و بسیاری از بانك های داخلی با خارج روابط بانكی ایجاد كرده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه برخی ها به روابط بانكی بدبین هستند گفت: پس از 12 سال توقف، اكنون ارتباطات بانكی اتفاق افتاده كه پس از برجام باید با تك تك آنها دیدار كرد تا توافق انجام شود.
وی تاكید كرد: خوشبختانه تحریم های ظالمانه برداشته شده است اكنون باید با تلاش همه این مسیر همانند جاده هموار شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سیستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی و پس از آن تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان در مجلس شورای اسلامی زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و تولید صنعتی فراهم كرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه به همراه مسئولان این وزارتخانه، استاندار سیستان وبلوچستان، فرمانداران منطقه سیستان، مسئولان استانی و محلی، معتمدان و ریش سفیدان منطقه پس از افتتاح كارخانه تولید لوله های جی آر پی در شهرستان نیمروز با حضور در شهر جدید رامشار طرح بزرگ تایر خودرو در سیستان را كلنگ زنی كرد.
كارخانه آنتیموان (نوعی شبه فلز كه در صنایع نیمه هادی و در تولید دیودها كاربرد دارد) كه قرار بود امروز با حضور وزیر صنعت و معدن افتتاح شود به دلیل بارندگی شدید، مراسم آن لغو و به روزی دیگر موكول شد.
7317/6081/ 1650
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد