۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۴۲
کد خبر: 81993973
T T
۰ نفر
100هزار دانش آموز خارجي در استان تهران تحصيل مي كنند

تهران -ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر تسهيل تحصيل فرزندان اتباع خارجي در كشور گفت كه حدود 100هزار دانش آموز خارجي در شهرستان هاي استان تحصيل مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد شهاب الدين چاوشي روز دوشنبه در پانزدهمين نشست شوراي آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران افزود: در مجموع حدود 26درصد از دانش آموزان اتباع خارجي در استان تهران تحصيل مي كنند.
وي با بيان اينكه تسهيل تحصيل دانش آموزان اتباع بيگانه در سطح استان تهران از تفكر ديني و اسلامي ما ريشه مي گيرد خاطر نشان كرد: اما اين امر نيازمند به اعتبارات لازم است.
چاوشي شمار كل دانش آموزان شهرستان هاي استان تهران به جز پايتخت را 850 هزار نفر عنوان كرد و گفت: 49هزار نفر نيز به عنوان معلم و ساير پرسنل در سطح شهرستان هاي استان تهران فعاليت دارند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اينكه بر اساس ارزيابي هاي انجام شده شوراي آموزش و پرورش شهرستان هاي استان براي دومين سال پياپي رتبه نخست كشوري را بدست آوردند.
وي افزود: اين شورا يكي از منظم ترين شوراهاي آموزش و پرورش در سطح كشور است.
چاوشي از تشكيل 20 شوراي منطقه اي آموزش و پرورش در سطح شهرستان هاي استان خبر داد و افزود: مديريت اين شوراها با فرمانداران است و بيشتر آنها عملكرد مناسبي داشته اند.
معاون استاندار تهران با اشاره به تخصيص 25درصد اعتبارات استان براي آموزش و پرورش در سال جاري گفت: اميدواريم اين اعتبار نيز در سال آينده نيز در همين مقدار تخصيص يابد.

*مردم در انتخابات نشان دادند كدام رفتار سياسي را مي پسندند
معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم با حضور گسترده خود در پاي صندوق هاي راي براي جمهوري اسلامي افتخار آفريدند و اقتدار كشور را به جهان نشان دادند.
چاوشي با اشاره به اينكه صرف نظر از برخي بداخلاقي ها نتيجه انتخابات براي رهبري، دولت و ملت سرشار از پيروزي و توفيق بود تاكيد كرد: اميدوارم آثار اين حركت ريشه دار و اصيل در تمام حوزه ها مشاهده شود.
وي با بيان اينكه مردم با راي خود در انتخابات نشان دادند كه كدام رفتار سياسي را مي پسندند گفت: انسجام داخلي و بازگشت سرمايه اجتماعي در انتخابات گذشته محقق شد.
معاون استاندار تهران ابراز اميدواري كرد: با توجه به توانايي هاي كشور، مديريت خوب دولت و مجلس جديدي كه براساس نيازهاي كشور حركت مي كند، مسير توسعه هموار شده و به تدريج از ميزان مشكلات كاسته شود.
تهرام/2079/7247//1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ