۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81992426
T T
۰ نفر

سامانه اعتبارسنجي كتاب هاي درسي راه اندازي شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81992426
سامانه اعتبارسنجي كتاب هاي درسي راه اندازي شد

تهران - ايرنا - رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از راه اندازي سامانه اعتبار سنجي كتاب هاي درسي خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان با تشريح فرايند اعتبارسنجي كتاب هاي درسي اظهار كرد: اين سامانه يك سيستم تعاملي هوشمند بين گروه هاي تاليف، روساي گروه هاي تحليل محتواي استاني، دبيرخانه هاي كشوري دروس و دبيران مشاركت كننده در فرايند اعتبارسنجي به موازات تاليف كتاب هاي درسي و ديگر اجزاي بسته هاي آموزشي است.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي افزود: با راه اندازي اين سامانه براي اولين بار فرصت بسيار مغتنمي فراهم شده تا به موازات تاليف كتب درسي، اعتبار سنجي آن نيز انجام و نتايج آن در اختيار گروه هاي تاليف قرار گيرد.
محمديان، با اشاره به جديد التاليف بودن كتاب هاي درسي پايه دهم، اعتبارسنجي را اولويت مهم خواند و گفت: ظرفيت هاي پيش بيني شده در اين سامانه به گونه اي است كه رويكرد تاليف مشاركتي و چند تاليفي را كه از سياست هاي اساسي سازمان در سند تحول و برنامه درسي ملي است، محقق مي سازد.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي بيان كرد: همه صاحب نظران به ويژه همكاران در گروه هاي تحليل محتواي استاني و معلمين مي توانند با ورود به سامانه اعتباربخشي كتب درسي http://etebarsanji.org همزمان در اين فرايند شركت كنند.
فراهنگ**1417**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ