۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81992414
T T
۰ نفر

دوره كمك‌هاي اوليه براي 21هزار دانش‌آموز

۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81992414
دوره كمك‌هاي اوليه براي 21هزار دانش‌آموز

تهران-ايرنا-دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، از برگزاري دوره‌هاي آموزش مهارت‌هاي كمك‌هاي اوليه براي 21 هزار دانش آموز خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، حامد علامتي روز يكشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه مابين اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و سازمان هلال احمر بر ضرورت آموزش‌ مهارت‌هاي كمك‌هاي اوليه به دانش‌آموزان تاكيد كرد.
وي افزود: دختران دانش‌آموز به عنوان مادران فردا و پسران به عنوان نقشي كه در خانواده و جامعه دارند، نياز مبرم به گذراندن اين دوره‌هاي كاربردي دارند و از طرفي همه دانش‌آموزان به عضويت هلال احمر در خواهند آمد.
علامتي، ايام نوروز و تابستان را فرصتي مطلوب براي آموختن آموزش‌هاي كمك‌هاي اوليه به دانش آموزان برشمرد.
رئيس سازمان جوانان هلال احمر نيز در اين جلسه، فعاليت براي دانش‌آموزان و جوانان را امري بزرگ و ارزشمند دانست و اظهار كرد: با توجه به برخي از آسيب‌هاي اجتماعي در مدارس، بايد تمام سازمان‌هايي كه با اين طيف از افراد سر و كار دارند با تعامل و همكاري بيشتر براي رشد و تعالي آنها كوشش كنند.
مسعود حبيبي افزود: جوانان و نوجواناني كه با ميل و رغبت خود در انجمن‌هاي اسلامي عضو مي‌شوند، دغدغه انقلابي و مذهبي دارند و اين دانش‌آموزان تاثيرات مطلوب فراواني بر جاي مي‌گذرانند.
وي هويت بخشي به نوجوانان و جوانان را از دستاوردهاي بزرگ اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان برشمرد و گفت: اين اتحاديه نقش مهمي در شكل‌گيري شخصيت دانش‌آموزان دارد و بايد تلاش كرد كه جايگاه و منزلت معلمان و مربيان در جامعه ارج بيشتري داشته باشد.
وي با معرفي سازمان هلال احمر و خدمات آن، افزود:اين جمعيت براساس اصل بشر دوستي و نوع دوستي شكل گرفته و تلاش مي ‌كند با اعتمادي كه در بين جامعه كسب كرده ، ضريب نفوذ خود را در بين نوجوانان و جوانان گسترش دهد.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، رئيس سازمان جوانان هلال احمر بر ضرورت همكاري با اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان تاكيد كرد و افزود: اين سازمان خواهان همكاري مشترك در حوزه‌هاي اجتماعي، تبيين برنامه، نقشه راه و هويت بخشي به دانش‌آموزان است.
فراهنگ**1085**1417**1027

سرخط اخبار جامعه