استفاده از سازمان هاي مردم نهاد در افزايش اعتماد اجتماعي ضروري است

اروميه- ايرنا- مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري آذربايجان غربي گفت: استفاده از ظرفيت و نقش موثر سازمان ها و تشكل هاي مردم نهاد استان در افزايش اعتماد اجتماعي مردم بسيار ضروري و كارساز است.

هوشنگ عطاپور روز پنجشنبه در جلسه اتاق فكر سازمان هاي مردم نهاد استان آذربايجان غربي افزود: در نظر سنجي هاي به عمل آمده از سطح جامعه، ميزان اعتماد اجتماعي مردم نسبت به يكديگر و برخي اقشار و اصناف دولتي كمتر شده است كه براي جبران آن مي توان از ظرفيت هاي بالفعل و بالقوه سمن ها استفاده كرد.
وي اظهار كرد: امروزه با پيشرفت تكنولوژي و جايگزيني برخي فرهنگ هاي بيگانه به جاي فرهنگ ارزشي و سنتي، اعتماد در بين افراد جامعه كم رنگ شده كه جهت رفع اين معضل، نيازمند تلاش رسانه هاي قدرتمند در تحكيم همدلي و اتحاد بين مردم و مسئولان هستيم.
عطاپور ايجاد كمپين هاي خيرخواهانه همچون ديوار مهرباني، جمع آوري درب بطري براي خريد ويلچر، اجراي طرح فاتح روستايي (آموزش قرآن)، تهيه جزوه بررسي موانع توسعه سمن ها، برپايي نمايشگاه عكس از فعاليت سمن ها و برگزاري كارگاه توانمند سازي سمن ها را از برنامه هايي عنوان كرد كه بايد به صورت مستمر و همگاني پيگيري شود.
وي ايجاد سايت تخصصي سمن هاي استان را از ديگر اقدامات اين اداره كل عنوان كرد و گفت: در آستانه فرا رسيدن مراسم چهارشنبه سوري، ايجاد كمپين ضد ترقه چيني در جهت كاهش صدمات احتمالي ناشي از آتش سوزي و انفجار ترقه در بين نوجوانان و جوانان ضروري است.
عطاپور ظرفيت شبكه هاي اجتماعي را در اطلاع رساني سريع و به موقع بسيار مهم برشمرد و گفت: امروزه فشار شبكه هاي اجتماعي در تنوير افكار عمومي و كاهش هنجارهاي اجتماعي بسيار بيشتر از فشارهاي دولتي است.
وي بر نظارت بيشتر براي بهره مندي صحيح و درست شبكه هاي اجتماعي تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا، نام گذاري روز يا هفته اي به نام سمن ها، عضويت نماينده سمن ها در كارگروه هاي تخصصي استان، عضويت مديران كل آموزش و پرورش و ميراث فرهنگي در اتاق فكر سمن ها جهت ايجاد ارتباط بيشتر و استفاده از ظرفيت ها بيشتر و ايجاد سايت تخصصي سمن هاي استان از موارد مورد بررسي در اين جلسه بود.
در حال حاضر 243 سازمان و تشكل مردم نهاد در سطح استان آذربايجان غربي فعاليت دارند و تاسيس 57 سمن جديد تا پايان امسال پيش بيني شده است.
7126/1905

سرخط اخبار استان‌ها