۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۰۳
کد خبر: 81986493
T T
۰ نفر
اختصاص 430 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس كشور

ارومیه- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری430 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دیمه ور روز سه شنبه در نشست مدیران و معاونان آموزشی مدارس ابتدایی مناطق 24 گانه آذربایجان غربی و تجلیل از رتبه های برتر در ارزیابی عملكرد و جشنواره الگوهای برتر تدریس افزود : آذربایجان غربی در تجهیز فضاهای آموزشی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وی ادامه داد : بنیادهایی مانند بركت و علوی هم اكنون در راستای دسترسی و اجرای عدالت آموزشی با آموزش و پرورش اقداماتی را متعهد شده اند.
دیمه ور افزود : تعهدات این دو بنیاد در چهار استان محروم كشور از جمله آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش جنوبی كرمان پیش بینی شده و شامل احداث 500 كلاس درس است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تا چشم انداز 1404 محقق شود.
وی اظهار كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای همه اقدامات اجرایی حوزه تعلیم و تربیت كشور است.
دیمه ور افزود: منابع انسانی، مدیریت و راهبری آموزشی، برنامه درسی، منابع مالی ارزیابی و پژوهش و فضا و تجهیزات آموزشی، شش زیر نظام اصلی نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین به شمار می رود كه هر كدام دارای اهمیت ویژه ای است.
وی با بیان اینكه تربیت فرآیندی چند بعدی است، گفت: برای موفقیت در فرآیند تربیت باید به ساحت های شش گانه تربیت شامل تربیت اخلاقی و عبادی، تربیت علمی و فناوری، تربیت بدنی و زیستی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و نیز تربیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توجه شود.
دیمه ور با اشاره به اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی گفت: این طرح با هدف ظرفیت سازی برای رتبه بندی مدارس و نظام ارزیابی عملكرد مدیران مدارس در دستور كار قرار دارد.
وی درباره دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشجویان امروز معلمان فردا خواهند بود و باید ارتباط با این دانشگاه تقویت و نسبت به توانمند سازی آنها اقدام شود.
دیمه ور افزود: برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان اصلاح شده ولی در برخی استان ها ارتباطی بین ادارات و دانشگاهها وجود ندارد كه در آینده موجب بروز مشكلاتی در مهارت های معلمی می شود.
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ایجاد و راه اندازی سامانه ارتباطی مدیركل با اولیا و مدیران مدارس سبب شد تا پنج هزار و 437 مدرسه ارتباط بی واسطه با مدیر كل برقرار كنند.
فریدون سیدمصطفوی با اشاره به اینكه 180 نفر از24 منطقه استان جزو اعضای اتاق فكر در آموزش و پرورش هستند، گفت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته 60 نفر از مدیران مدارس به صورت فصلی با مدیركل و معاونین وی دیدار و به عنوان نمایندگان مدارس مسائل و مشكلات را بازگو می كنند.
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی كسب رتبه سوم در امر جذب بی سوادی، رتبه برتر كشوری در امر ساماندهی نیروی انسانی، رتبه برتر كشوری در مشاوره تحصیلی، رتبه سوم كشوری در احصای اسناد، املاك و فضا، رتبه اول استانی در برگزاری نماز در بین سایر دستگاه های اجرایی را از اهم رتبه های كسب شده در آموزش و پرورش استان عنوان كرد.
در این مراسم از مدیران كل پست و ثبت احوال استان به علت همكاری در حوزه انسداد مبادی بی سوادی، رتبه های برتر نواحی و مناطق آموزشی در ارزیابی عملكرد و منتخبین جشنواره الگوهای برتر تدریس آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.
آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه است كه 30 درصد این مدارس هوشمند هستند.
570 هزار نفر از جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان كشور در آذربایجان غربی تحصیل می كنند.
شبك 7125/1905 / 1064
۰ نفر