۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81986156
T T
۰ نفر
طرح آموزش حقوق وتكاليف به دانش آموزان دختر ، آغاز شد

تهران - ايرنا - مديركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجراي طرح آموزش حقوق وتكاليف به دانش آموزان دختر در مدارس سراسركشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگي ايرنا ، مهناز احمدي روز سه شنبه در اولين دوره آموزشي كتاب 'حقوق و تكاليف دانش آموزان دختر' كه در ساختمان علاقمندان برگزار شد اظهاركرد: لازم است مردم در تغيير و تحولات جامعه اطلاعات و آگاهي داشته تا بتوانند به خوبي از حق و حقوق خود دفاع كرده و تكاليفشان را انجام دهند.
وي با بيان اين كه طرح آموزش حقوق شهروندي براي 13 هزار دانش آموز دختر اجرا خواهد شد، افزود : بسياري از معضلات جامعه به دليل نا آگاهي افراد به وجود مي آيد كه بايد براي كاهش روند به وجود آمدن اين معظلات در آموزش و پرورش آگاه سازي صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه اين طرح امسال در مدارس دوره دوم متوسطه به صورت پايلوت در 15 استان اجرا مي شود، گفت: پس از نتيجه گيري مثبت از اين طرح اجراي آن براي كل كشور در نظر گرفته خواهد شد.
احمدي افزود: طبق تفاهم نامه معاونت امور زنان آموزش و پرورش با معاونت زنان رياست جمهوري كتاب آموزش حقوق به عنوان يك درس اختياري براي دختران دوره متوسطه دوم خواهد بود.
مديركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: در كتاب درسي و برنامه هاي فوق برنامه مدارس در خصوص آموزش حقوق و تكاليف به دختران اشارات كمي شده اما در اين تفاهم نامه پنج برنامه مطرح شده كه يكي از آنها مسائل مورد نياز جوانان و نوجوانان به خصوص آموزش حقوق و تكاليف به دانش آموزان، مربيان و اوليا است.
وي با بيان اينكه اعتبار اجراي اين طرح از سوي معاونت زنان رياست جمهوري تامين شده ، افزود: هدف از اجراي اين طرح ارتقاء آگاهي و اطلاعات دختران و پسران براي ورود به زندگي است.
فراهنگ 1417 1568

سرخط اخبار جامعه