۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81983703
T T
۰ نفر
مهارت آموزي دو ميليون نيروي كار در مراكز آموزش فني و حرفه اي كشور

اروميه- ايرنا- مشاور رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: دو ميليون نفر نيروي آماده اشتغال براي ورود به بازار كار در مراكز آموشي فني و حرفه اي كشور مهارت هاي فني وحرفه اي را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محبوبه رنجبر روز يكشنبه در سفر به شهرستان خوي و بازديد از روند آموزش هاي فني و حرفه اي اين شهرستان با بيان اينكه مهارت آموزي گام اول ورود به بازار كسب و كار است، اظهار كرد: سازمان فني و حرفه اي كشور با در اختيار داشتن 700 مركز در بخش دولتي و بيش از 12 هزار آموزشگاه فني و حرفه اي آزاد در بخش خصوصي، نزديك به دو ميليون نفر را در سال جاري آموزش داده است.
وي افزود: از اين ميزان افراد آموزش ديده 60 درصد مربوط به بخش خصوصي است كه در سطح كشور آموزش هاي مختلف در آموزشگاه هاي آزاد را فرا گرفته اند.
رنجبر با بيان اينكه ارائه آموزش هاي تقاضا محور از مهمترين رويكردهاي مراكز آموزش فني و حرفه اي است، گفت: توجه به آموزش هايي كه مورد نياز بازار كار باشد و به ويژه آموزش هايي كه مورد نياز بخش هاي مختلف اقتصادي كشور و از جمله طرح هاي توسعه ملي كشور باشد، جزو اولويت ها و رويكردهاي جديد سازمان فني و حرفه اي كشور است.
مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي هم در اين بازديد گفت: افزايش 10 درصدي آموزش و تربيت نيروي كار در مراكز آموزش فني و حرفه اي استان گام بسيار مهم براي تامين نيروي كار ماهر در بازار كار بوده است.
محسن مددي با بيان اينكه اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان مسئوليت آموزش و تربيت نيروي كار را برعهده دارد، افزود: امسال اين اداره كل توانسته است نزديك به 50 هزار نفر نيروي كار را تحت پوشش آموزش هاي فني و حرفه اي قرار دهد كه از اين ميزان، 20 درصد آماده ورود به بازار كار هستند.
تامين و آموزش نيروي كار ماهر از اولويت هاي اصلي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است.
شهرستان 375 هزار نفري خوي در 134 كيلومتري شمال اروميه مركز استان آذربايجان غربي واقع است.
7128/1905/ 3404
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ