۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81978700
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیر كشور: صندوق های آرا با نظارت هیات نظارت به فرمانداری ها ارسال شد

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر كشور گفت: 120 هزار صندوق رای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است و این تعداد صندوق با نظارت نمایندگان هیات های نظارت بر انتخابات مهر و موم شده و در اختیار فرمانداری های سراسر كشور قرار گرفته است.

«حسینعلی امیری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این صندوق ها از صبح هفتم اسفند ماه همزمان با آغاز رای گیری از واجدان شرایط اخذ رای، طی تشریفات قانونی به شعب اخذ رای منتقل می شود.
شمار واجدان شرایط اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند ماه، به استناد آمارهای ستاد انتخابات كشور، 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر است.
سخنگوی وزارت كشور افزود: این صندوق ها در 207 حوزه انتخابیه اصلی با حضور نمایندگان هیات های نظارت تحویل فرمانداری ها شده است و با توجه به شمار واجدان شرایط رای، تعداد 110 میلیون تعرفه به اضافه 15 درصد چاپ شده است.
امیری در بیان جزئیات تعرفه های رای توضیح داد: تعرفه ها شرایط خاصی دارد. رنگ هر تعرفه در هر استان متفاوت است و هر رنگ تعرفه فقط در یك استان قابل استفاده است.
وی گفت: تعرفه های رای دارای شاخص های امنیتی فراوان است و قابل جعل نیست و هر گونه كپی برداری از این تعرفه ها، قابل شناسایی است و امكان تقلب در تعرفه ها وجود ندارد.
قائم مقام وزیر كشور افزود: در اجرای دستور رئیس جمهوری برای شفاف بودن صندوق ها و با هماهنگی شورای نگهبان قانون اساسی، صندوق ها اخذ رای به گونه ای طراحی شده است كه محتوی داخل صندوق ها مشخص باشد، اما رای نوشته شده در داخل تعرفه ها، قابل خواندن نباشد و اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شده است.
سخنگوی وزارت كشور با بیان اینكه «در كلان شهرهایی مانند تهران واجدان شرایط باید به 16 نفر برای انتخابات خبرگان و 30 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهند»، به مردم توصیه كرد: با توجه به شمار بالای نامزدها در كلان شهرها، از قبل نامزدهای موردنظر خود را انتخاب كنند و زمانی كه وارد شعبه اخذ رای می شوند، آمادگی نوشتن برگه های تعرفه را داشته باشند.
امیری توضیح داد: چون به طور همزمان دو انتخابات برگزار می شود و به طور طبیعی تراكم جمعیت در شعب اخذ رای بالا خواهد بود.
وی همچنین به مردم توصیه كرد كه رای دادن را به ساعات میانی و پایانی روز جمعه - فردا - موكول نكنند، زیرا در این ساعات با تراكم جمعیت در شعب مواجه خواهیم بود و همین موضوع سبب معطلی مردم خواهد شد.
سیام**1497**1545
۰ نفر