۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۷
کد خبر: 81966908
T T
۰ نفر
تجربه پروازهای آموزشی برای دانش آموزان

تهران- ایرنا- دبیر كمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: به منظور توسعه هوانوردی عمومی در كشور، برای دانش آموزان علاقه مند به صنعت هوانوردی، پروازهای تفریحی آموزشی در نظر گرفته ایم.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 'یعقوب انتصاری' از تعیین 37 برنامه مشخص برای توسعه هوانوردی در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اجرای تعدادی از این برنامه ها به دلیل برخی تغییر و تحولات در سطح مسئولان هواپیمایی كشوری و شركت فرودگاه ها به تعویق افتاد.
وی افزود: اقدامات و اهداف دو ساله ای كه طراحی كرده بودیم، با تغییرات مهمی كه در سازمان هواپیمایی كشور پیش آمد، با تاخیر زیاد اجرایی خواهد شد و همه مصوبات كمیته هوانوردی عمومی برای بار دوم مورد مطالعه قرار می گیرد.
به گفته انتصاری، با توجه به اینكه تمام تصمیم های كمیته هوانوردی عمومی ارتباط مستقیم با مسئولان فرودگاه ها و هواپیمایی كشور دارد، به همین دلیل تغییرات در این سیستم ها به صورت ناخواسته روی اهداف و برنامه های این كمیته نیز تاثیر می گذارد.
وی خاطرنشان كرد: برای توسعه هوانوردی عمومی در كشور برنامه ای با عنوان توسعه هواپیماهای شخصی داریم كه برای اجرایی شدن با سازمان های مربوطه مذاكراتی داشته ایم و امیدواریم این طرح در سال آینده به نتیجه برسد.
دبیر كمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی درباره تصویب قوانین و مقررات برای هواپیماهای شخصی و خانگی نیز گفت: تاكنون قوانینی برای داشتن هواپیماهای شخصی یا خانگی در كشور وجود نداشت كه با تصویب قانون هواپیماهای شخصی این مشكل برطرف می شود.
وی بیان كرد: از این پس افراد می توانند به صورت انفرادی یا چند نفره اقدام به خرید هواپیما كنند و از این طریق افراد را به این رشته علاقه مند كرده و صنعت هوایی را وارد زندگی مردم كنیم.
انتصاری با اشاره به امضای تفاهمنامه همكاری بین ستاد توسعه هوایی معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه هوانوردی عمومی در مدارس، تصریح كرد: برای توسعه هوانوردی عمومی پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش آموزان بین 8 تا 12 سال در نظر گرفته ایم تا آنها را به این رشته علاقه مند كنیم.
وی افزود: با این كار قصد داریم دانش آموزان را از دوران تحصیل به بخش های مختلف صنعت هوایی مانند خلبانی و طراحی و ساخت هواپیما علاقه مند كرده و آینده این صنعت را تضمین كنیم.
انتصاری در خصوص وجود موانع مختلف بر سر راه اجرایی شدن طرح توسعه هواپیماهای شخصی گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد مكان های پرواز ممنوع و موانع پروازهای شخصی در كشور، به زودی این موانع با همكاری مسئولان ذی ربط را برطرف كرده و هوانوردی عمومی را توسعه خواهیم داد.
دبیر كمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بازدیدهای علمی از بخش های مختلف صنعت هوایی را از دیگر برنامه های این كمیته برای توسعه هوانوردی عمومی عنوان كرد.
وی خاطرنشان كرد: ستاد توسعه هوانوردی عمومی در حال بررسی ایجاد نمایشگاه یا پارك فناوری هوانوردی با همكاری شهرداری و دیگر نهادها است كه این كار نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید.
انتصاری با ضروری خواندن تسهیل فعالیت شركت های دانش بنیان، پیگیری این موضوع به صورت جدی را از اقدامات و رویكردهای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی برشمرد.
علمی**1055**2017
۰ نفر