۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۱۸
کد خبر: 81940542
T T
۰ نفر
نگاه آيت الله نوري همداني به مراحل مختلف بهره مندي از قرآن

تهران - ايرنا - آيت الله العظمي حسين نوري همداني از تلاوت صحيح قرآن، فهم معاني و درك مفاهيم كتاب الهي و آشنايي با تفسير و از همه مهمتر جامه عمل پوشاندن به دستورات قرآن به عنوان مراحل مختلف بهره مندي از قرآن كريم ياد كرد.

به گزارش خبرنگار معارف ايرنا ، پيام آيت الله العظمي نوري همداني عصر جمعه توسط مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن امام علي(ع) در مراسم اختتاميه نهمين دوره از مسابقات اين دارالقرآن در يادمان شهداي هفتم تير قرائت شد .
در اين پيام آمده است: يكي از بزرگترين نعمت هاي الهي به بشريت، انزال كتاب آسماني قرآن كريم است كه انسان مي تواند در پرتو اين آيات الهي به حيات طيبه و اطمينان قلب دست پيدا كند.
وي افزود: اما جوانان عزيز، قاريان و حافظان قرآن شما بايد بدانيد بهره مندي از قرآن كريم مراحل مختلفي دارد كه تلاوت صحيح قرآن، فهم معاني آن و درك مفاهيمش و آشنايي با تفسيرش و از همه مهمتر جامه عمل پوشاندن به دستوراتش، منازل پي در پي اين طريق الهي است.
در پيام اين مرجع تقليد همچنين آمده است: جاي فخر و مباهات دارد در اين دوران كه بيشترين تهاجم فرهنگي دشمنان متوجه ملت مسلمان ما گشته تا ريشه هاي اسلاميت مردم عزيز ما را بخشكانند و پايه هاي انقلاب اسلامي را متزلزل كنند، عده كثيري از جوانان و نوجوانان كشورمان مجذوب قرآن گشته و امروزه ما شاهد هزاران حافظ و قاري قرآن از جوانان كشورمان هستيم كه در صحنه هاي مختلف افتخار آفريني مي كنند.
آيت الله نوري همداني تاكيد كرد: البته همه اين توفيقات در پرتو ارشادات و رهنمودهاي امام راحل (ره) و رهبري معظم انقلاب اسلامي است كه همواره جوانان و نوجوانان را نسبت به فراگيري قرآن و انس با كلام خدا تشويق و ترغيب مي كنند.
وي در پايان از تلاش هاي دارالقرآن امام علي(ع) براي برپايي مسابقات قرآني افزود: اينجانب به سهم خود از تلاش همه فعالان در عرصه هاي قرآني تقدير و تشكر دارم و از اينكه دارالقرآن امام علي (ع) به عنوان يك نهاد مردمي قرآني توانسته است بزرگترين مسابفات كشوري قرآن كريم را با شركت دو هزار و600 تن از قاريان و حافظان كشور برگزار كند، بسيار خرسندم و اميدوارم حلقات و جلسات قرآني در سراسر كشور فراگير شود و علاقمندان بتوانند از انوار مقدس قرآن كريم هرچه بيشتر بهره مند شوند.
بخش برادران نهمين دوره از مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) از پنجم بهمن ماه در رشته‌هاي حفظ، قرائت و ترتيل قرآن در مجموعه فرهنگي شهداي سرچشمه برگزار ‌شد كه 310 نفر در رشته حفظ كل، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء، 360 نفر در رشته ترتيل خواني و 525 نفر در رشته قرائت به رقابت پرداختند.
از مجموع دو هزار 600 شركت كننده در اين مسابقات، حدود هزار نفر از استان هاي تهران و البرز و هزار600 نفر از ديگر استان هاي كشور هستند.
اين مسابقات در دو مقطع سني زير 16 سال و بالاي آن برگزار مي شود كه حدود 830 نفر در مقطع سني زير 16 سال و حدود هزار و 800 نفر در مقطع سني بزرگسالان شركت دارند.
نجفي قدسي گفت: در اين دوره از مسابقات بنابر تاكيد و سفارش موسس و مديرعامل دارالقرآن امام علي(ع)، مبلغ يك ميليارد ريال به سطح كليه جوايز قبلي اضافه شد و همه حافظان كل قرآن كه حدنصاب 90 امتياز را در صحت حفظ از صد امتياز كسب كردند، مبلغ شش ميليون ريال به عنوان هديه دريافت مي كنند و حافظان 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء و دو جزء در صورت به دست آوردن حد نصاب 90 امتياز در صحت حفظ، به ترتيب مبالغ چهار ميليون، سي ميليون، دو ميليون و يك ميليون ريال دريافت مي كنند.
وي افزود: شركت كنندگان در رشته‌هاي قرائت و ترتيل قرآن نيز در صورت اخذ حدنصاب 85 امتياز از يكصد امتياز به ترتيب مبالغ چهار ميليون و سه ميليون ريال دريافت خواهند كرد و تمامي حافظان قران در همه رشته ها در صورتي كه حد نصاب حسن حفظ آنها بين 85 تا 90 باشد نيز نصف جوايز اعلام شده فوق را دريافت مي كنند.
وي جوايز نفرات اول رشته حفظ كل مبلغ سي ميليون ريال، نفرات دوم مبلغ 25 ميليون ريال و نفرات سوم مبلغ 20 ميليون ريال جايزه نقدي اعلام كرد كه امروز به همراه لوح تقدير به نفرات برتر اهدا شد.
در اين مراسم كه با حضور برخي شخصيت ها و مسئولان قرآني برگزار شد، آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي پژوهشگر قرآني و عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبري، لاله افتخاري رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي، مهدي قره شيخلو رئيس سازمان دارالقرآن الكريم و محمد انصاري موسس دارالقرآن امام علي(ع) سخناني را درباره اهميت تلاوت و حفظ قرآن و برگزاري مسابقات قرآني مطرح كردند.
فراهنگ**1003** 1568

سرخط اخبار فرهنگ