۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81933536
T T
۰ نفر
فراكسيون بدر مجلس عراق خواستار اخراج سفير عربستان شد

تهران- ايرنا- فراكسيون بدر مجلس نمايندگان عراق امروز يكشنبه ضمن درخواست اخراج سفير عربستان از بغداد سخنان اخير وي را مداخله آشكار در امور عراق دانست واعلام كرد: ثامر السيهان نماينده دولتي است كه خود منبع اصلي تروريسم و حامي تفكر وهابيت است.

به گزارش پايگاه خبري السومرية نيوز، فراكسيون بدر با صدور بيانيه اي با اشاره به سخنان مداخله جويانه ثامر السيهان سفير عربستان در عراق خواستار اخراج سريع وي از بغداد توسط دولت عراق شد.
دراين بيانيه آمده است: فراكسيون بدر پيش از اين از سفير ناميدن السيهان خودداري نمود و وي را نماينده دولتي دانست كه منبع تروريسم جهاني وبينانگذار تفكر وهابيت است.
ثامر السيهان سفير عربستان در عراق روز گذشته در برنامه تلويزيوني شبكه السومريه نيوز ادعا كرد كه مخالفت كردها و اهالي استان الانبار با ورود نيروهاي بسيج مردمي به مناطق خود نشان دهنده عدم پذيرش آنها در جامعه عراق است.
وي همچنين مدعي شد، گروهي كه حوادث المقداديه را بوجود آوردند با داعش فرقي ندارند.
عربستان در دوازدهم دي ماه و پس از 25 سال سفارت خود را در بغداد بازگشايي كرد؛ قرار است كنسولگري عربستان نيز به زودي در اربيل، پايتخت اقليم كردستان عراق بازگشايي شود؛ روابط ديپلماتيك بين عربستان و عراق در سال 1990 در پي حمله ارتش عراق در زمان صدام به كويت قطع شد و در سال 2004 در پي سرنگوني نظام صدام دوباره از سر گرفته شد.
پس از گذشت دو روز از گشايش سفارت عربستان در عراق ساختمان اين سفارتخانه در بغداد مورد حمله راكتي قرار گرفت.
برخي گزارش‌ها اين حمله را با اجراي حكم اعدام آيت الله باقر النمر روحاني برجسته شيعه عربستاني مرتبط مي دانند.
همچنين عدنان الشحماني و هدي سجاد از اعضاي ائتلاف دولت قانون و خلف عبدالصمد رييس فراكسيون الدعوه در پارلمان عراق و احمد الاسدي سخنگوي بسيج مردمي عراق سخنان سفير عربستان در عراق را محكوم و خواستار اخراج وي شدند.
خاورم×× 1453/1579
۰ نفر

سرخط اخبار جهان