۲۳ دی ۱۳۹۴، ۲۳:۵۱
کد خبر: 81919933
T T
۰ نفر
قرائتي:حوزه هاي علميه خنده حلال توليد كند

قم- ايرنا- رئيس ستاد نمازكشور خطاب به اساتيد و طلاب گفت: بايد در تبليغ از راه خنده وارد شويم، حوزه هاي علميه براي اين كه جوانان دنبال خنده هاي حرام نروند بايد با حرف هاي شيرين و منطقي، براي آنها خنده حلال توليد كنند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي چهارشنبه شب در اولين همايش انجمن علمي ارتباطات و تبليغ حوزه علميه در دارالقرآن علامه طباطيايي قم افزود: تبليغ ما بايد با تكيه بر آيات قرآن باشد مثلا اگر بخواهيم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهاي قرآني، از راه سياسي به مردم بصيرت دهيم، با استناد به آيات به آنها بگوييم فريب زرق و برق، پول، شعارها، سخنراني و وعده ها را نخورند.
وي گفت : در ارتباط با انتخابات همچنين به مردم بگوييم به هر شعاري گوش ندهيد، با هر اشك و سوگندي فريب نخوريد، به هر توجيهي، دل نبنديد و به هر سخنراني اعتماد نكنيد، به هر جبهه و چهره اي خيره نشويد، به هر نيرو و دوستي اعتماد نكنيد، به هر شنونده اي اعتماد نكنيد.
وي ادامه داد: بسياري از مشكلات كشور ما به دليل عدم توجه و عمل به آيات قرآن كريم است و جامعه ما بايد قرآني، روايي و نهج البلاغه اي شود.
قرائتي خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه ما بايد قرآني تر باشند، هر چند وضعيت حوزه ما از لحاظ توجه به مباحث قرآني نسبت به گذشته بهتر شده ، ولي هنوز قرآن كريم در بورس نيست.
قرائتي خاطرنشان كرد: آنچه باعث تاثيرگذاري و گيرايي تبليغ در ميان جوانان و مردم مي شود اخلاص ومحبت است و بايد در كارهاي تبليغي، محور اصلي قرآن كريم باشد.
وي گفت: تبليغ نبايد مختص به زمان، مكان و براي رفع نياز خاص شخص مبلغ باشد، اينكه كسي به خاطر مسائل مالي و رفع نيازهاي خود، تبليغ برود، هنر نيست، تبليغ مربوط به فشارهاي اقتصادي نيست كه هر وقت ما وضع مالي خوبي پيدا كرديم ديگر به تبليغ نرويم.
قرائتي خاطرنشان كرد: تبليغ بايد از روي اخلاص و با نيت ترويج احكام ديني باشد و اگر انگيزه هاي مادي به ميان بيايد تبليغ ما كارساز نخواهد بود.
آيت الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد و آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور از ديگر سخنرانان اين مراسم بودند.
در اين مراسم از حجج اسلام والمسلمين محسن قرائتي، علي نظري منفرد، راستگو، قدوسي، دكتر محمد حسين زماني و سيد رضا عاملي و دكتر ناصر رفيعي به دليل موفقيت در جنبه هاي مختلف تبليغي تجليل شد.
شبك **7401/ 6133**1917
۰ نفر