۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81906829
T T
۰ نفر

پركارترین بازیگران زن و مرد جشنواره 34

۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81906829
پركارترین بازیگران زن و مرد جشنواره 34

تهران- ایرنا- همواره و در طول ادوار مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر بازیگرانی بوده اند كه با حضور در چند فیلم سینمایی عنوان بازیگر پركار سینمای ایران را به خود اختصاص داده اند. امسال نیز دو بازیگر مرد و یك زن از پركاران جشنواره هستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، انتخاب بازیگر در ساخت یك فیلم سینمایی از مراحل سخت پیش تولید محسوب می شود، چرا كه بخشی از مخاطبان سینما بازیگرهای مورد علاقه شان، یكی از معیارهای جذب آن ها نسبت به فیلم های روی است.
با اعلام فیلم‌های راه‌ یافته به بخش اصلی جشنواره یعنی «مسابقه سینمای ایران» كه سرنوشت سیمرغ های هر سال را مشخص می كند، به نوعی همه گزینه های احتمالی برای كاندیدا شدن در هر بخش معرفی می شوند. این گزارش به پركارترین بازیگر های زن و مرد جشنواره اختصاص دارد.

** هانیه توسلی و بهناز جعفری پركارترین بازیگران زن
از میان بازیگران زن، هانیه توسلی با 3 فیلم بیشترین حضور را در لیست ارائه شده به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال دارد. توسلی كه در «سیانور»، « هفت ماه نگی» و «نقطه كور» به بازی پرداخته توانسته برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یكمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دهلیز شود.
وی در جشنواره سال گذشته نیز با فیلم «شكاف» حضور نسبتاً خوبی را در جشنواره فجر داشت. این فیلم به تازگی در سینماهای ایران به نمایش درآمده است.
بهناز جعفری بازیگر گزیده كار سینمای ایران نیز امسال با سه فیلم «لانتوری»، «خشم و هیاهو» و « به دنیا آمدن» در جشنواره حضور خواهد داشت.

** دو فیلمه‌ها
از دیگر بازیگران پركار زن سینما می توان به سحر دولتشاهی كه سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر نقش مكمل زن از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم عصریخبندان را كسب كرد اشاره داشت.
دولتشاهی امسال با دو فیلم «وارونگی» به كارگردانی بهنام بهزادی و «باركد» ساخته مصطفی كیایی در جشنواره حضور خواهد داشت.
مریلا زارعی دیگر بازیگر سینمای ایران كه سال 92 با فیلم شیار 143 تقریبا تمامی جوایز سینمایی ایران را از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، جشن سینمای ایران و بسیاری از جشنواره های خارجی را كسب كرد امسال با دو فیلم از كارگردانان با سابقه سینمای در جشنواره حضور خواهد داشت.
فیلم سینمایی «بادیگار» تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی كیا و «دختر» به كارگردانی رضا میركریمی آثاری هستند كه هنرنمایی زارعی در جشنواره را به تصویر خواهند كشاند.
شبنم مقدمی دیگر بازیگر سیمرغ گرفته سینمای ایران كه برای بازی در فیلم «امروز» از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه دریافت كرد امسال با دو فیلم «زاپاس» و «نفس» در جشنواره حضور خواهد داشت.
از دیگر بازیگرانی زنی كه با دو فیلم در جشنواره فجر حضور دارند می توان به سحر قریشی با فیلم های «رسوایی2» و «آبنبات چوبی»، بهاره كیان افشار با فیلم های «باركد» و «كفشهایم كو»، ستاره پسیانی با «لانتوری» و «وارونگی»، رویا نونهالی با «كفشهایم كو» و «نیمه شب اتفاق افتاد»، شقایق فرهانی با آثاری چون « آبنبات چوبی» و «نقطه كور» و شیرین پزدان بخش دو فیلم «وارونگی» و «عادت نمی‌كنیم» اشاره كرد.

** كم كارها
از بازیگران مطرح سینمای ایران، باران كوثری كه سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت با «هفت ماهگی»، هدیه تهرانی با «عادت نمی كنیم»، بهنوش طباطبایی با «سیانور»، رویا نونهالی با «نیمه شب اتفاق افتاد» هنگامه حمیدزاده با «آبنبات چوبی»، نگار عابدی با «آبنبات چوبی»، مینا ساداتی با «امكان مینا»، شایسته ایرانی با «آخرین بار كی سحر را دیدی»، ساره بیات با «عادت نمی كنیم» ژاله صامتی با «آخرین بار كی سحر را دیدی»، پریوش نظریه با «بادیگارد»، الهام كردا با «به دنیا آمدن»، طناز طباطبایی با «خشم و هیاهو»، رعنا آزادی ور با «خشم و هیاهو» و هنگامه قاضیانی با «دلبری» هر كدام در یك فیلم شركت كننده در جشنواره فجر امسال حضور دارند.

** كیایی، صفری، پسیانی و بهبودی مردان پركار سینما
در بخش بازیگران مرد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با تعداد بیشتری نسبت به زنان هنرپیشه مواجه هستیم كه با توجه به شرایط سینمای ایران و محدودیتی كه در خیلی از نقش ها و فیلم ها برای زنان وجود دارد طبیعی است.
از میان مردان بازیگر محسن كیایی با حضور در 3 فیلم «باركد»، «كفش هایم كو» و «نقطه كور» حضوری پررنگ و متفاوت در جشنواره فجر امسال خواهد داشت.
سیامك صفری نیز كه سال گذشته با بازی تاثیرگذار در فیلم اعترافات ذهن خطرناك من كاندیدای سیمرغ بلورین جشنواره شد، امسال با 3 فیلم «امكان مینا»، «آخرین بار كی سحر را دیدی؟» و «نفس» در كنار بازیگران پركار سینمای ایران است.
آتیلا پسیانی بازیگر پیشكسوت سینما نیز با سه فیلم «آخرین بار كی سحر را دیدی» ، «سیانور»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و رضا بهبودی با «خشم و هیاهو»، «لانتوری» و «هفت ماهگی» دیگر بازیگر پركار سینمای ایران در جشنواره سی و چهارم لقب گرفته اند.

** مردان دو فیلمه ‌ها
در میان بازیگران مرد نیز 13 بازیگر با دو فیلم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند كه از جمله آنها می توان به میلاد كی‌مرام «آبنبات چوبی، امكان مینا»، كریم امینی «نیمه شب اتفاق افتاد، آبنبات چوبی»، بهرنگ علوی «امكان مینا، لانتوری»، بابك حمیدیان «بادیگارد، سیانور»، نوید محمدزاده «خشم و هیاهو، لانتوری»، نادر فلاح «لانتوری، اژدها وارد می شود»، پدرام شریفی «بادیگارد، سیانور»، محسن كیایی «باركد، نقطه كور»، رضا كیانیان «باركد، كفشهایم كو»، احمد مهرانفر «هفت ماهگی، زاپاس»، محمدرضا فروتن «عادت نمی كنیم، نقطه كور»، یسنا میرطهماسب «لانتوری، نیمه شب اتفاق افتاد»، حامد بهداد «نیمه شب اتفاق افتاد، هفت ماهگی» اشاره كرد.

** یك فیلمه ها
از بازیگران یك فیلمه این دوره نیز كه فیلمشان در بخش اصلی است می‌توان به رضا عطاران (آبنبات چوبی)، شاهرخ فروتنیان(امكان مینا)، فریبرز عرب نیا (آخرین بار كی سحر را دیدی)، محمدرضا غفاری (آخرین بار كی سحر را دیدی)، امیر جدیدی (اژدها وارد می شود)، همایون غنی‌زاده (اژدها وارد می شود)، پرویز پرستویی (بادیگارد)، فرهاد قائمیان (بادیگارد)، امیر آقایی (بادیگارد)، محمود عزیزی (بادیگارد)، كامران نجف‌زاده (بادیگارد)، هدایت هاشمی (به دنیا آمدن)، بهرام رادان (باركد)، پژمان بازغی(باركد)، فرهاد اصلانی (دختر)، عباس غزالی (دلبری)، اكبر عبدی (رسوایی2)، محمدرضا شریفی‌نیا (رسوایی2)، امیر جعفری (زاپاس)، جواد عزتی (زاپاس)، مهدی هاشمی (سیانور)، رضا مولایی (سیانور)، حمیدرضا آذرنگ (عادت نمی كنیم)، مجید مظفری (كفشهایم كو)، حسین پاكدل (لانتوری)، ساعد سهیلی (مالاریا)، مهران احمدی (نفس)، جمشید هاشم پور (نفس) و علی مصفا (وارونگی) اشاره كرد.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در برج میلاد تهران به دبیری محمد حیدری برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246**1027
۰ نفر