۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81905658
T T
۰ نفر
مدارس تخصصی ورزش در كشور راه اندازی می شود

كرج- ایرنا - معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت كه مدارس تخصصی ورزش در تمام استان ها راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی عصر یكشنبه در گردهمایی والدین منتخبین طرح استعدادیابی ورزشی استان البرز، گفت: یكی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش برای توسعه ورزش موضوع راه اندازی مدارس تخصصی ورزش در اغلب رشته ها است كه ادارات كل ورزش و جوانان استان ها با محوریت وزارت ورزش و جوانان می توانند مجوز ایجاد این مدارس را دریافت كند.
حمیدی خاطر نشان كرد: وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد كه با همكاری وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لاز را صادر كند و امیدوارم با همكاری های صورت گرفته شاهد راه اندازی این مدارس در سطح كشور نیز باشیم.
وی تصریح كرد: اجرای طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی در استان البرز كار بسیار بزرگی بود كه به همت اداره كل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش صورت گرفت كه می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: طرح استعدادیابی استان البرز نمونه ارزشمندی برای سایر استان ها است و امیدوارم این تجربه بزرگ به تمام استان های كشور تسری پیدا كند.
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش 33 هزار دبیر تربیت بدنی ، 105 هزار مدرسه و 13میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است كه این ظرفیت قابل قبول می تواند در جهت اعتلای ورزش كشور استفاده شود.
حمیدی با بیان آنكه 33 هزار دبیر تربیت بدنی با چشمانی تیزبین و هوشمندی كامل دانش آموزان را در سراسر كشور غربالگری می كنند، یادآور شد: 10 هزار كانون درون مدرسه ای و 3 هزار كانون برون مدرسه ای در ورزشگاه های وزارت آموزش و پرورش بیش از 3 میلیون و پانصد هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند كه از دل زنگ های ورزش، المپیادهای درون مدرسه ای، نخبه های ورزشی را شناسایی می كنند.
وی با اشاره به لزوم توجه استان ها به موضوع استعدادیابی، افزود: امیدوارم این طرح بزرگ كه در استان البرز كلید خورده، الگویی برای سایر استان ها باشد و در آینده ای نزدیك شاهد همه گیر شدن این حركت بزرگ باشیم.
حمیدی تاكید كرد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش طرح های بسیار خوبی در اختیار دارد كه از مهمترین آنها می توان به المپیاد های درون مدرسه ای، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی اشاره كرد.
وی گفت: به طور قطع با همكاری وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون ها و ادارات كل استان ها می توانیم تحول بزرگی در موضوع استعدیابی ورزشی ایجاد كنیم تا در آینده ای بسیار نزدیك تیم های ملی از حیث داشتن ورزشكارانی نخبه بیمه باشند.
در حاشیه این همایش از بهنام محمودی (كاپیتان سابق تیم ملی والیبال) ، حمید رضا قلی پور(قهرمان ووشو جهان) و سید مرتضی جعفری ( قهرمان اسكی روی چمن جهان) به عنوان سفیران قرانی تقدیر شد.
در گردهمایی والدین منتخبین طرح بزرگ استعدادیابی استان البرز كه در محل تالار شهیدان نژاد فلاح شهرستان كرج برگزار شد بیش از یك هزار و پانصد نفر از خانواده و فرزدان آنان حضور داشتند.
طرح بزرگ استعدادیابی استان البرز در مرحله اول با حضور 13 هزار دانش اموزش مقطه دوم ابتدایی آغاز شد كه بعد از غربالگری های مختلف یك هزار و صد دانش آموز انتخاب شدند .
استعدادهای انتخاب شده بیش از یك سال زیر نظر مربیان آموزش می بینند تا منتخبین آنها مراحل رشد و شكوفایی را آغاز نمایند.
7422/1535
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش