۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۵
کد خبر: 81901506
T T
۰ نفر
مفاهيم بهداشتي در كتب درسي درج مي شود

تهران - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش گفت: 12 جلد برنامه درسي آموزشي براي درج مفاهيم اصلي بهداشتي در كتب درسي دانش آموزان تهيه شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، مهرزاد حميدي با بيان اينكه اين برنامه هاي آموزشي به سازمان پژوهش ارائه شده، افزود: در اين زمينه نشست هاي مشتركي نيز با دفتر سلامت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حال برگزاري است.
وي گفت: تصميم داريم مفاهيم اصلي بهداشت فردي، بيماري‌هاي واگير، مسائل بهداشت محيط، ايمني و غيره را در كتب درسي پايه‌هاي مختلف وارد كنيم.
حميدي ادامه داد: در اين مورد كتاب مستقلي با عنوان بهداشت در مدارس موجود نيست و ممكن است هر كدام از مفاهيم در يكي از كتب براي دانش‌آموزان درج شود تا وقتي دانش‌آموز از مدرسه خارج مي‌شود، مطمئن باشيم مفاهيم پايه بهداشت فردي و بهداشت محيط را فراگرفته است.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: آگاهي ‌بخشي، توانمندسازي و خودمراقبتي از محورهاي اصلي فعاليت‌هاي معاونت تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش است.
وي با بيان اينكه خانواده‌ها نيز بايد آموزش بهداشتي را فرابگيرند، افزود: به تنهايي نمي‌توان مفاهيم اصلي بهداشتي را انجام داد و نيازمند همكاري عمومي است، از اين رو رسانه‌ها بايد كمك كنند تا دانش بهداشتي در خانواده‌ها ارتقاء يابد.
حميدي از تهيه و توزيع پوسترهاي آموزشي پيشگيري از بيماري‌هاي فصلي خبر داد و گفت: يكي ديگر از بيماري‌هاي فصلي شايع، آنفلوآنزا است كه پوسترهاي آموزشي مربوط به پيشگيري و مراقبت از آن نيز در تمام مدارس از ابتداي سال تحصيلي توزيع و دستورالعمل‌ها و آموزش‌هاي لازم به مربيان بهداشت و مديران داده شده است.
فراهنگ ** 1417 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ