۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81901457
T T
۰ نفر
اژه ای: اهمیت انتخابات و نقش آن در امنیت مدنظر كارگزاران باشد

مشهد- ایرنا- معاون اول قوه قضائیه گفت: توجه به اهمیت برگزاری انتخابات در آینده و نقش آن در امنیت كشور مدنظر كارگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد.

دادگستری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستریهای سراسر كشور در مشهد گزارش داد: نخستین وظیفه كارگزاران نظام در برابر انتخابات مهم پیش رو شناخت اهمیت این انتخابات برای آینده، امنیت و رشد و تعالی كشور است.
وی افزود: آراء مردم امانت و به فرموده رهبر معظم انقلاب حق الناس است لذا دستگاه قضائی باید در چارچوب قانون به تكالیف خود در برگزاری یك انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل كند.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: حضور حداكثری مردم در پای صندوقهای رأی مساله مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور حداكثری مردم در انتخابات بكار ببندند.
وی گفت: توجه به معیارهای یك نماینده اصلح از مهمترین شاخصه هایی است كه باید به صورت ویژه مورد توجه رأی دهندگان قرار گیرد.
حجت الاسلام اژه ای با اشاره به اهمیت جایگاه نظارت و ارزشیابی در دستگاه قضائی افزود: این بخش از دستگاه قضائی تاكنون به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل كرده و در واقع بخش عمده ای از سلامت كار دستگاه قضا در گرو عملكرد این تشكیلات مهم است.
وی رمز موفقیت كار در مجموعه دستگاه قضائی را خدمت در چارچوب شرع و قانون ذكر و بیان كرد: نظارت و ارزشیابی كاری سخت و مهم است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: حق محوری و قانونمداری اصل مسلم حاكم بر دستگاه قضائی است، قضات باید در چارچوب شرع و قانون شجاعانه و قاطعانه با هرگونه تخلف و قانون شكنی به ویژه در حوزه هایی كه ارزشهای اسلام و انقلاب را هدف گرفته برخورد كنند.
وی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره و بیان كرد: دشمن در فتنه سال 88 می‌خواست با یك جنگ نرم و انقلاب مخملی تمام عیار به اسلام و ایران ضربه بزند.
او افزود: طراحان اصلی این فتنه به دنبال سرنگونی نظام بودند كه با هوشیاری مردم و هدایت‌ حكمیانه رهبر معظم انقلاب به شكست انجامید.
حجت الاسلام اژه ای گفت: حماسه نهم دی یك عنایت الهی بود و مسئولان و ملت بزرگ ایران نباید این عنایات و الطاف الهی را فراموش كنند.
وی افزود: مردم از ابتدای انقلاب همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا كرده‌اند و امروز تكلیف مسئولان است كه با خدمت خالصانه وظیفه خود را نسبت به مردم و نظام ادا كنند.
همایش دو روزه نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستریهای سراسر كشور در مشهد امروز پایان یافت.
علی اردكانیان مدیر روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش رسانه ای نبوده لذا اخبار آن فقط از طریق روابط عمومی در اختیار رسانه ها قرار گرفت.
7505/1858/1772
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه