۶ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81896045
T T
۰ نفر

400 ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش خالی ماند

۶ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81896045
400 ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش خالی ماند

تهران - ایرنا - رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی بزودی اعلام می شود .

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، محمدحسین سلیمی جهرمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینكه اسامی قبول شدگان حدود 4600 نفر است ،‌ اظهارداشت: دو اصل برای جذب نیرو در آموزش و پرورش تعریف شده یكی توانمند علمی و اصل دوم بومی پذیری است.
وی افزود: با این اصول آموزش و پرورش می خواهد نیرویی كه جذب این نهاد می شود در منطقه بماند و توانایی كافی را برای حرفه معلمی دارا باشد.
سلیمی جهرمی گفت: هر فرد كه بخواهد جزو پذیرفته شدگان باشد باید حدنصاب نمره كتبی آزمون را كسب كند و پس از آن نیز در مصاحبه علمی شركت می كند و در نهایت نمره مصاحبه و نمره كتبی تركیب می شود و پس از آن تعداد نیروی مورد نیاز انتخاب می شود.
وی افزود: متاسفانه در آزمون استخدامی كه برگزار شد برخی استانها سهمیه و نیروی واجد شرایط را نداشتند ، یعنی بخشی از سهمیه هایی كه باید نیروی بومی می گرفتند و نیرو حدنصاب علمی را در آزمون كتبی كسب كرده باشد به دست نیاوردند و برخی هم در مصاحبه نمره های پایینی داشتند كه نتوانستند جذب شوند.
وی گفت: بنابراین بخشی از ظرفیت های پنج هزار نفره آزمون استخدامی خالی مانده و این كه یك تا دو هفته برای اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان تاخیر افتاده به این دلیل است كه می خواستیم تدبیری بیاندیشیم تا بتوان این نیروها را جذب كرد.
سلیمی جهرمی اظهاركرد: به دلیل اینكه این كار زمان بر است به احتمال زیاد این تعداد پذیرفته شده را اعلام و دوره آموزشی آنها را در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهیم كرد تا زمان را از دست ندهیم.
وی افزود: باید نمره های مصاحبه را به سازمان سنجش و آموزش كشور بفرستیم تا با نمره های كتبی آنها تركیب شود و به نظر می رسد در مجموع حدودا 4500 تا 4600 نفر را در نهایت اعلام اسامی داشته باشیم.
رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: آموزش در دانشگاه فرهنگیان به این دلیل است كه پذیرفته شدگان بتوانند مهارت و حرفه معلمی و تدریس را كسب كرده و در پایان دوره آزمون هایی از آنها گرفته می شود كه در صورت موفقیت گواهی صلاحیت حرفه ای به آنان اعطا می شود تا بدین طریق به استخدام آموزش و پرورش درآیند.
رئیس مركز برنامه ‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: همواره ظرفیت استخدامی های آموزش و پرورش از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چندین برابر است. تا در مرحله بعد داوطبین با مصاحبه گزینش شوند.
جهرمی افرود: در این مصاحبه ها شرایط جسمی و روحی بررسی می شوند. یك بررسی ساده پزشكی نیز انجام می شود و از آنها حتی سوالاتی در زمینه توانایی ها، علایق، سلیقه وروحیاتشان پرسیده می شود. این موضوع چندین سال است كه در آموزش پرورش وجود دارد.
وی در خصوص وضعیت ظاهر معلمان استخدامی گفت: هیچگاه ملاك های آموزش و پرورش تایید سلامت جسمانی، زیبایی چهره، چاقی و یا لاغری معلم نبوده است. اینطور نبوده كه داوطلبی كه قد زیر 155 برای خانم ها 160 برای آقایون پذیرفته نشوند.
جهرمی افزود: اما محدود به این موارد نبوده است. تمام اطلاعیه های سازمان در مورد جذب نیروی انسانی در دفترچه هایمان موجود است و هركسی می تواند مطالعه كنند. اما بالاخره معلم باید نقص جسمانی نداشته باشد تا برای تدریس دچار مشكل نشود. مثل سوختگی حاد بعضی افراد قطعا در تعاملاتشان با دانش آموزان مشكل و كدورت ایجاد می كند.
جهرمی بیان كرد: كسانی كه نتوانند صلاحیت حرفه ای در این دوره كسب كنند ، به آنان مجددا فرصتی داده می شود تا این صلاحیت حرفه ای را برای حضور در كلاس كسب كنند.
وی افزود: كسانی كه این گواهی را كسب كنند از مهر ماه 95 در كلاس درس حاضر خواهند شد.
فراهنگ 1417 ** 1569

سرخط اخبار جامعه