۴ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81893868
T T
۰ نفر
از نام نویسی داوطلبان در ساعات پایانی تا حضور زوج های دو قلو

تهران - ایرنا - قطار نام نویسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی در آستانه به صدا درآوردن سوت نهایی خود است كه در روز پایانی و در دقایق 90 شاهد حضور برخی چهره ها از قبیل وزرایی از دولت های اصلاحات و عدالت تا زوج های دو قلو بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، هفتمین و آخرین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی كه ساعت 8 امروز آغاز شد، با ثبت نام حداكثری افراد از دولتی ها و مجلسی ها گرفته تا قشرهای مختلف مردمی، قومیت ها و اقلیت های دینی سپری شد.
سالن نام نویسی ستاد انتخابات كشور از ساعت های اولیه صبح مملو از ازدحام داوطلبان بود كه برخی از آنان از حدود ساعت هفت در مقابل درب تالار وزارت كشور لحظه شماری می كردند.
برخی نیز برای تكمیل روند نام نویسی خود به ستاد انتخابات آمده بودند و از آنجا كه خبرنگاران را می شناختند، با اكثر آنان احوالپرسی می كردند.
حمیدرضا حاجی بابایی نخستین داوطلب از جنس وزیران البته در كابینه دوم احمدی نژاد بود كه به ستاد انتخابات كشور آمد كه به روال پیشین قبل از وزارت خود در حوزه آموزش و پرورش از حوزه همدان برای نمایندگی مجلس دهم نام خود را ثبت كرد.
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم هم امروز آمد تا حضور وزرای احمدی نژاد در صحنه انتخابات آتی را پررنگ تر كند.
البته سلیمانی نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم را هم اینك در كارنامه كاری خود دارد.
در ششمین روز نام نویسی از داوطلبان مجلس هم، دو وزیر احمدی نژاد و معاون اول او در كابینه نخست داوطلبی خود را اعلام كردند.
مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دولت پیشین برای مجلس شورای اسلامی در دور دهم از حوزه تهران داوطلب شد و صادق خلیلیان وزیر جهاد كشاورزی دولت یاد شده هم به عنوان دومین وزیر احمدی نژاد با حضور در فرمانداری تهران از حوزه تهران نام نویسی كرد.
پرویز داودی هم كه معاون اول رئیس جمهوری دولت نهم بود، جمع وزرای احمدی نژاد را جمع كرد.
ستاد انتخابات كشور امروز شاهد حضور وزیری از دولت اصلاحات هم بود؛ احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات امروز برای نام نویسی مجلس دهم به ستاد انتخابات كشور آمد و از حوزه اصفهان داوطلب شد.
حجت ­الاسلام سید محمود اندرزگو فرزند شهید اندرزگو هم برای تصاحب یك كرسی از كرسی های حوزه تهران به ستاد آمد و ثبت نام كرد.
همچنین اكبر اعلمی از نمایندگان سابق اصلاح‌طلب تبریز در مجلس ششم و مجلس هفتم به جمع اصلاح طلبان پیوست و این بار هم از حوزه تبریز نام نویسی كرد.
مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات كشور از حوزه انتخابیه شیراز داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
وی كه در صف نام نویسی ایستاده بود با بسیاری از داوطلبان گپ و گفت و احوالپرسی می كرد.

** فرزندان آیت الله هاشمی هم آمدند
در اواخر روز پایانی نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محسن و فاطمه هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی هم به گود رقابت بهارستانی های آتی آمدند.
عفت مرعشی هم همراه فرزندانش به ستاد انتخابات كشور آمده بود.
در هنگام نام نویسی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی تعدادی از داوطلبان كه در صف ایستاده بودند به مسئولان ستاد انتخابات كشور اعتراض كردند كه چرا فرزندان آیت الله بدون نوبت نام نویسی كرده اند كه مسئولان پاسخ دادند نمایندگان آنان از صبح در ستاد انتخابات حضور داشتند و بخشی از روند نام نویسی را انجام داده اند.
در هنگام ورود وقتی خبرنگاران از فاطمه هاشمی و عفت مرعشی پرسیدند كه اگر محسن هاشمی رد صلاحیت شود چه واكنشی نشان می دهید، عفت مرعشی پاسخ داد: هیچ واكنشی نشان نمی دهیم و خوشحال هم می شویم و فاطمه هاشمی هم آن را تایید كرد.
عفت مرعشی در حال ورود به سالن محل استقرار خبرنگاران، خطاب به عكاسانی كه از او عكس می گرفتند، گفت من كه نمی خواهم نامزد شوم از من عكس نگیرید.
وی افزود: در صورت رد صلاحیت افراد خانواده ام واكنشی نخواهم داشت.
مرعشی گفت: مگر شورای نگهبان آیت الله هاشمی را در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت نكرد، واكنش ما چه بود؟ آقای جنتی خودشان عقل دارند و در این زمینه تصمیم می گیرند.
قاسم شعله سعدی از نمایندگان ادوار مجلس هم كه كراوات سرمه ای بر گردن آویخته بود، با حضور در ستاد انتخابات كشور در انتخابات مجلس نام نویسی كرد و این حضور او تعداد زیادی از تصویربرداران مستقر در ستاد و همچنین داوطلبان دیگر را به خود جلب كرد.
حجت الاسلام محسن رهامی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات كه فاطمه دانشور كارآفرین و تاجر ایرانی و از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم او را همراهی می كرد، با حضور در ستاد انتخابات كشور از حوزه تهران برای مجلس دهم اسم نوشت.
حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس دیگر چهره سیاسی بود كه با حضور در وزارت كشور از حوزه تهران داوطلبان مجلس دهم شد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نماینده فعلی تهران در مجلس و نایب رییس اول مجلس هم از حوزه تهران نام نویسی كرد و به خبرنگاران گفت: برآیندها و مجموعه بررسی ها باعث شد تا بار دیگر در انتخابات نام نویسی كنم چرا كه از نظر مخاطبان می توانم تاثیرگذاری داشته باشم.

**شعرخوانی محسن هاشمی در ستاد انتخابات كشور
محسن هاشمی پس از گفت و گو با خبرنگاران شعری خواند كه به این شرح است:
'وفا كنیم و مامت كشیم و خوش باشیم/ كه در طریقت ما كافری است رنجیدن/ به پیر میكده گفتم كه چیست راه نجات/ بخواست جام می و عیب پوشیدن'

**سیستم نام نویسی ساعت 24 امشب بسته می شود
حسینعلی امیری قائم مقام وزیر كشور در ساعت 20 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت روز است و امكان تمدید وجود ندارد بنابراین ساعت 24 امشب نام نویسی از داوطلبان به پایان می رسد و از آن ساعت به بعد امكان نام نویسی وجود ندارد.
وی تاكید كرد: سیستم و سامانه نام نویسی از ساعت 24 امشب بسته خواهد شد و امكان نام نویسی از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

**دو زوج دو قلو در ستاد انتخابات
دو زوج دو قلو نیز امروز به ستاد انتخابات كشور آمدند، اما تنها زنان خانواده بودند كه ثبت نام كردند و همسرانشان برای حمایت از آنان همراهشان بودند.
شهره و شراره این خواهران دو قلو به همراه همسران دو قلوی خود به میان خبرنگاران آمدند و گفتند از حوزه انتخابیه تهران و به نمایندگی از انجمن دوقلوها پا به عرصه انتخابات گذاشته ایم.
آنان بیان كردند برنامه های خود را پس از سپری شدن روند تایید صلاحیت از طریق انجمن دو قلوها به مردم اعلام خواهند كرد.
همسر شهره به خبرنگاران گفت: وقت خانم ها بیشتر و بهتر است به فكر ورود به مجلس باشند و آقایان به امور خانه برسند.

** عكس یادگاری خبرنگاران
تعداد زیادی از خبرنگاران و عكاسان مستقر در ستاد انتخابات كشور كه در 9 روز گذشته پا به پای هم اخبار نام نویسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را پوشش خبری و تصویری می دادند در لحظات پایانی در كنار هم عكس یادگاری گرفتند.
عكاسان و خبرنگاران در كنار هم عكس های سلفی هم گرفتند تا خاطره ای باشد.
سیام 6084*9254**2017
۰ نفر