۲ دی ۱۳۹۴، ۲۲:۳۱
کد خبر: 81891966
T T
۰ نفر
آزمون استخدامي اموزش و پرورش سال آينده برگزار مي شود

تهران - ايرنا - وزير آموزش و پرورش گفت: براي تكميل ظرفيت هاي باقي مانده در كلاس هاي درس دانش آموزان بويژه مناطق دور افتاده ، سال 95 آزمون استخدامي برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرانا ،علي‌اصغر فاني شامگاه چهارشنبه و در حاشيه گردهمايي معاونين پژوهش و برنامه‌ ريزي استان‌ها كه در باشگاه فرهنگيان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص سياست بومي‌ گزيني استخدام در آموزش و پرورش و خالي ماندن برخي ظرفيت‌ها، اظهار كرد: اولويت پذيرش نيروي بومي است و در شروع كار ممكن است در برخي مناطق با توجه به جنسيت ، نيروي لازم وجود نداشته باشد.
وي افزود: اگر اين سياست اعمال شود، نيروهاي باتجربه در مناطق محروم باقي مي‌مانند و كيفيت آموزش در اين مناطق ارتقاء پيدا خواهد كرد و در اين رابطه امسال در پذيرش دانشگاه فرهنگيان و استخدام پنج هزار نيرو، سياست بومي‌ گزيني اعمال شد.
فاني در خصوص جذب 14 هزار نيرو در آموزش و پرورش در سال آينده بيان كرد: در اين رابطه صحبت‌هاي كلي را با سازمان مديريت و برنامه ‌ريزي انجام داديم و براي سال آينده استخدام نيرو خواهيم داشت اما هنوز تعداد آن به‌ صورت قطعي مشخص نشده است.
وزيرآموزش و پرورش افزود: آزمون استخدامي بعدي را زودتر برگزار خواهيم كرد و در اين خصوص در حال مذاكره هستيم و به محض اينكه آمار دقيق مشخص شود آن را اعلام خواهيم كرد.
وي در خصوص تعطيلي مدارس به ‌دليل آلودگي هوا و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان اظهاركرد: تعطيلي بر درس دانش آموزان لطمه خواهد زد اما براي تمام مسئولان كشور سلامت دانش‌آموزان مهم است و لذا از مسئولان درخواست مي‌كنيم اقدامات ديگري را براي مقابله با آلودگي هوا انجام دهند و تمام اقدامات را منوط به تعطيلي مدارس نكنند كه اين درخواست را در كميته اضطرار هوا نيز مطرح كرديم.
شبك **فراهنگ **1417** 1917

سرخط اخبار جامعه