۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۱۵
کد خبر: 81891521
T T
۰ نفر

بیش از 700 هزار فرهنگی رتبه بندی شدند

۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۱۵
کد خبر: 81891521
بیش از 700 هزار فرهنگی رتبه بندی شدند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 700 هزار فرهنگی از اول مهر ماه سال جاری رتبه بندی شدند و به طور میانگین حدود 300 هزار تومان به حقوق آنان اضافه شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در عین حال افزود: در روند رتبه بندی همچنین در یك بازه قریب به 600 هزار تومان نیز شاهد این افزایش حقوق فرهنگیان بوده ایم.
وی درباره امتیازات قانون مدیریت خدمات كشوری برای فرهنگیان گفت: امتیازاتی كه برای فرهنگیان تا قبل از آغاز این دولت اعمال می‌شد 700 امتیاز بود كه ابتدا در دوره دبستان این موضوع را در سال گذشته از 700 به 1500 امتیاز افزایش دادیم و ترمیمی در پرداختی به فرهنگیان در ابتدایی انجام شد كه میانگین ریالی آن حدود 120 هزار تومان بود؛ این كار برای سایر فرهنگیان از فروردین ماه امسال اجرا و امتیازات آنها به 1300 و 1500 امتیاز افزایش یافت.
فانی به وضعیت درمانگاه ها و درمان فرهنگیان اشاره كرد و گفت: اكنون 120 درمانگاه فرهنگیان در كشور فعال است، ضمن اینكه كار بسیار خوبی هم برای نخستین بار انجام شد كه تأسیس مركز اسكان فرهنگیان است.
وی افزود: در این راستا برخی فرهنگیان كه بیماری‌های صعب العلاج دارند و برای تحت درمان بودن مجبور هستند كه به استان‌های بزرگ و همجوار بروند، این مراكز اسكان فرهنگیان در ادامه درمان در استان‌های مختلف به آنها كمك می‌كند؛ این مراكز اكنون در تهران، اصفهان و مشهد فعال شده است و تا 10 مركز در استان‌ها توسعه خواهد یافت.
فانی درباره بیمه طلایی نیز گفت: امسال روش كار بیمه طلایی را عوض كردیم و به شكل صندوقی بیمه را اداره می‌كنیم بدان معنا كه فرهنگیان هزینه درمان را پرداخت می‌كنند سپس این هزینه‌ها را مستقیماً به آنها پرداخت می‌كنیم.
وی در خصوص كاهش تعداد دانش‌آموزان در كلاس‌های درس، تصریح كرد: توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش نامناسب است و در برخی مناطق تورم نیرو و در برخی مناطق كمبود نیرو داریم كه 2 سال پیش بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی را آغاز كرده‌ایم تا در نتیجه تراكم دانش‌آموزی نیز كاهش یابد.
وی افزود: در برخی استان‌ها نسبت كاركنان به دانش‌آموز عدد 8 را نشان می‌دهد و در این خصوص هم استاندارد دقیقی نمی‌توانیم تعریف كنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت كاركنان به دانش‌آموز به صورت كلی در كشور از عدد 14 تا 31 است و بر اساس مطالعات تطبیقی كه انجام داده‌ایم اكنون میانگین كشوری 11.5 است و اگر این عدد به 14 یا 15 برسد ایده‌آل خواهد بود
فانی تصریح كرد برقراری فوق العاده مناطق مرزی، افزایش امتیازات كارگزینی، رتبه بندی معلمان، بیمه طلایی، افزایش درمانگاه‌های فرهنگیان و مراكز اسكان درمان در راستای بهبود معیشت فرهنگیان است.
وی در خصوص عدم اعمال مدرك دوم فرهنگیان در حكم كارگزینی آن ها، اظهار كرد : پیگیر رفع این موضوع هستیم و امیدوارم این مشكل برای فرهنگیان رفع شود تا معلمان بتوانند با انگیزه بالاتر برای رفتن به مقاطع بالاتر تحصیل كنند.
فراهنگ ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ