۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81890961
T T
۰ نفر

آموزش حقوق به دانش آموزان 15 استان كشور

۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81890961
آموزش حقوق به دانش آموزان 15 استان كشور

يزد - ايرنا - مشاور وزير و مديركل دفتر امور بانوان آموزش و پرورش از آموزش حقوق به دانش آموزان دوره متوسطه در 15 استان كشور خبر داد .

به گزارش ايرنا، مهناز احمدي روز چهارشنبه در جلسه شوراي معاونان اداره كل آموزش و پرورش استان گفت: علاوه بر آموزش حقوق ، آموزش هاي غيررسمي و طرح آموزش مهارتهاي ارتباطي نيز براي دانش آموزان، معلمين و اولياء در مدارس كشور در نظر گرفته شده است.
مديركل دفتر امور بانوان وزرير آموزش و پرورش با اشاره به جايگاه بانوان در حوزه مديريت استان گفت: موفقيت بانوان در ورود به عرصه هاي علمي كشور به عنوان يك برند در دنيا مطرح مي شود در حالي كه سهم اشتغال آنها در كشور حدود 13 درصد است .
وي يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها را حضور بانوان در مديريت كلان كشورها بيان كرد و افزود: مشاركت زنان در تصميم گيري ها باعث مي شود نيازها و امور آنها به طور طبيعي محقق شود.
احمدي اضافه كرد: تجربه نشان داده بانواني كه مديريتي را بر عهده داشته اند، نگاهشان عميق تر و دقيق تر است و يكي از فعاليت هاي بانوان حضور در عرصه هاي مختلف تصميم گيري و حضور زنان در شوراهاي سياست گذاري ادارات ضروري است.
مشاور وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جايگاه نخست دانش آموزان و فرهنگيان يزدي در بسياري از شاخص ها در كشور تصريح كرد: فرهنگيان بايد در جهت ارتقاي آگاهي مردم و زدودن جهل و ناداني تلاش كرده تا مسير دانش آموزان به مسير درست و روشني هدايت شود.
مدير كل آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين نشست نقش بانوان را در مديريت خانواده و اجتماع بي بديل و ارزشمند دانست و افزود: بانوان استان يزد به غير از مباحث علمي و پرورشي در امر خير مدرسه سازي نيز نقشي پررنگ و مثال زدني دارند.
احمد شيرزاد، اثر و نقش بانوان در فضاي آموزش و پرورش را ستود و از تعهد و دقت نظر و تلاش آنان براي رشد و بالندگي نظام تعليم و تربيت قدرداني كرد.
در اين نشست هريك از اعضا نيز به بيان نظرات و ديدگاههاي خود پرداختند.
1968/8068
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ