۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81885981
T T
۰ نفر
فانی: حدود 400 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار دارند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 400 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح استعدادیابی (شهاب) در نظام تعلیم و تربیت كشور هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی روز یكشنبه در گردهمایی و دوره آموزشی روسای ادارات استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز آموزش و پرورش به دلیل تنگناهای مالی در فشار است و باتوجه به این مسایل شاهد نوآوری، خلاقیت و رشد استعدادیابی در نظام تعلیم و تربیت كشور هستیم.
وی گفت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در آذر 93 درخصوص جذب استعدادهای درخشان تحولی بسیار شگرف در نظام تعلیم و تربیت كشور به‌وجود آورد تا شاهد ارتقای استعدادها و خلاقیت در بین دانش‌آموزان و آینده‌سازان كشور باشیم.
فانی گفت: استعدادهای درخشان از طرح های شهاب است كه برای رسیدن به آن باید گام های موثری برداشت.
وی افزود: در این خصوص 64 منطقه دارای پژوهش‌سرا و اجرای طرح شهاب هستند و مدیران و معلمان و كادر آموزشی مدارس در ارتقای روند رو به رشد طرح شهاب سهیم شده اند.
فانی گفت: رونمایی از یك جلد كتاب دست‌نامه برای اجرایی كردن طرح شهاب موجب شده كه عدالت آموزشی به نحو مطلوب در وزارت آموزش و پرورش محقق شود.
وی افزود: توسعه كمی باید در كنار كیفیت در طرح شهاب دیده شود و اگر این گونه نشد، ما به اهداف خود در نظام تعلیم و تربیت و استعدادیابی دست نیافته‌ایم.
وی از برگزاری جشنواره جوان خوارزمی به‌ عنوان مسیری برای پیاده كردن پژوهشگری و پرسشگری و همچنین تفكر در بین دانش‌آموزان هستیم و لذا با شركت در المپیادهای علمی تاكنون توانسته‌ایم رتبه‌های خوبی در سطح بین‌الملل كسب كنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 2018 میزبان كشورهای جهان در المپیاد كامپیوتر و زیست شناسی هستیم و بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران نشان خواهد داد كه در زمینه كشف استعداد و خلاقیت‌های دانش‌آموزی گام‌های موثری تاكنون برداشته است.
فراهنگ**1417**3053**1027
۰ نفر