۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81876607
T T
۰ نفر

موافقت عربستان با تاسیس اولین سینما

۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81876607
موافقت عربستان با تاسیس اولین سینما

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 24 امارات امروز (دوشنبه) از توافق اولیه دولت عربستان برای تاسیس اولین سینما در تاریخ این كشور در شهر ریاض (پایتخت) خبر داد.

براساس این گزارش، كمیته سینمای عربستان روز یكشنبه توافقنامه اولیه را با سرمایه گذاران برای ساخت سالن های سینما در این كشور به امضا رساند.
براساس این گزارش ، تمامی قوانینی كه تا پیش از این امكان ساخت سینما را ممنوع می ساخت از پیش رو برداشته شده است.
پیش از این هیچ سالن سینمایی در عربستان وجود نداشت.
روزنامه الریاض عربستان نیز با انتشار فوری این خبر، شرح و تفاصیل این رویداد جدید هنری را به آینده موكول كرد ، خبری كه در شبكه های اجتماعی از سوی خوانندگان با تعجب و جدیت دنبال می شود.
در حال حاضرهیچ سالن سینما یی در عربستان وجود ندارد و تنها در شركت های خصوصی مانند آرامكو سالن سینما وجود دارد و به همین دلیل اكثر عربستانی ها كه نزدیك كشور بحرین زندگی می كنند آخر هفته ها برای دیدن فیلم و دیگر تفریحات كه در عربستان وجود ندارد ،به این كشور سفر می كنند.
ممنوع بودن سینما و تولید فیلم سینمایی درعربستان، هنرمندان این كشور و علاقه مندان به هنر هفتم را مجبور كرده است كه به تولید و پخش محرمانه فیلم روی بیاورند.
مفتی‌های سعودی، سینما و پخش فیلم را غیر شرعی و منافی شئونات اسلامی می دانند.
مقام های سعودی از زمان ترور ملك فیصل در دهه هفتاد میلادی، ساخت سالن های سینما را در خاك عربستان منع كرده اند. ملك فیصل پس از آنكه اجازه ورود تلویزیون را به این كشور داد مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
خاورم**1653**2041**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان