۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81855801
T T
۰ نفر
تبعیض در ارتش استرالیا/ نظامی مسلمان برچسب خطر امنیتی خورد

كوالالامپور - ایرنا - استرالیا كه داعیه آزادی و حقوق بشر دارد یك عضو ارتش این كشور را كه مسلمان شده است، 'خطر امنیتی' شناخت كه نمی تواند ارتقای شغلی یابد.

به گزارش ایرنا، استرالیا به 'آنتونی جان' (نام غیرواقعی) نظامی مسلمان این كشور اعلام كرد به دلیل مذهب خود دیگر نمی تواند ارتقای شغلی داشته باشد.
تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا روز جمعه به نقل از این نظامی، نوشت كه به دلیل اسلام آوردن از گروه جلسات مشاورتی اخراج شده و اگر بخواهد دستورات اسلامی را به طور مناسب اجرا كند، باید به دنبال شغل دیگری باشد.
وی به عنوان هدایتگر هواپیمای بدون سرنشین در سال 2011 و به مدت حدود هشت ماه در افغانستان مشغول فعالیت های امنیت نظامی بوده است.
وكیل این نظامی مسلمان استرالیا كه هم اكنون از طرف 'آنتونی جان' درخواست پرداخت غرامت از سوی ارتش این كشور را دارد، گفت كه وی یكی از متخصصین تجیهزات نظامی بسیار پیشرفته ای است كه در ارتش استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد.
وكیل وی، گفت كه این نظامی شاهد بیرحمی های زیادی و كشته شدن مردم به طور منظم بوده است.
وی سپتامبر سال 2001 وارد ارتش استرالیا شد و هشت ماه بعد با یك اندونزیایی مسلمان ازدواج كرد و دین اسلام را پذیرفت.
'ای.بی.سی' نوشت: این نظامی مسلمان اكنون به عنوان عضوی از نیروهای دفاعی استرالیا خدمت می كند و به این دلیل كه ممكن است هدف افرادی با دیدگاه های افراطی قرار گیرد، از ذكر نامش خودداری كرد.
'آنتونی جان' اعلام كرد برخی از افراد كه وی با آنها كار می كنند دارای نگرانی مشابهی هستند.
این نظامی استرالیایی، گفت كه در طول 13 سال گذشته همواره از طرف برخی مقامات ارشد خود مورد تبعیض قرار گرفته است. برای نمونه در سال 2008 پیش از این كه به بخش نظارت بیپوندد، یك عضو ارشد مقابل سربازان او را تحقیر كرده است.
وی همچنین گفت تبعیضات اعمال شده اجازه انجام عبادت در ماه رمضان را به وی نمی داده و این شرایط حتی خانواده اش را تحت تاثیر قرار داده است به طوری كه همسرش اكنون با نوشتن نامه ای به فرمانده ارتش استرالیا از وی خواسته در این مورد اقدامی انجام دهد.
فرمانده ارتش استرالیا تاكنون پاسخی به این نامه نداده است.
در حال حاضر 102 نظامی مسلمان از 57 هزار نیروی دائم دفاعی استرالیا مسلمان هستند.
نیروی دریایی استرالیا به تازگی برای افسران زن یك لباس ویژه ارائه كرده، غذای حلال در اختیار آنها قرار داده و یك روحانی مسلمان را نیز منصوب كرده است.
آساق**241**1611

سرخط اخبار جهان