۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۵
کد خبر: 81846826
T T
۰ نفر

كاهش رضایت مندی مردم انگلیس از نخست وزیر

۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۵
کد خبر: 81846826
كاهش رضایت مندی مردم انگلیس از نخست وزیر

لندن - ایرنا - نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در مورد میزان رضایت‌مندی مردم انگلیس از رهبران احزاب سیاسی كه روز شنبه در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، حاكی از تضعیف موقعیت دیوید كامرون رهبر حزب محافظه‌كار و نخست‌وزیر این كشور در مقایسه با جرمی كوربین رهبر حزب مخالف كارگر است.

به گزارش ایرنا، براساس این نظرسنجی كه توسط موسسه 'ایبوس موری ' صورت گرفته، از میان رهبران چهار حزب سیاسی سراسری مطرح در پارلمان، كوربین تنها رهبری است كه میزان رضایتمندی مردم انگلیس( در مقایسه با نظرسنجی قبلی‌ در ماه میلادی گذشته) نسبت به او تغییری نداشته است.
در این نظرسنجی میزان رضایتمندی از جرمی كوربین به‌عنوان رهبر حزب كارگر، 37 درصد و عدم رضایت از وی در حدود 40 درصد بوده است كه به‌مراتب بهتر از دیوید كامرون رهبر حزب محافظه‌كار و نخست‌وزیر انگلیس بشمار می آید.
از هر پنج‌ نفری كه در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفته است، تنها دو نفر از فعالیت دیوید كامرون به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌كار و نخست وزیر انگلس رضایت داشته‌اند و 55 درصد از فعالیت وی در این جایگاه ناراضی بوده‌اند .
هر چند براساس این نظرسنجی كه از 14 تا 17 نوامبر برگزار شده و یك هزار و 21 نفر در آن شركت داشته اند، میزان رضایتمندی مردم از همه رهبران احزاب سیاسی سراسری در پارلمان انگلیس همچنان منفی است.
در این نظرسنجی میزان رضایتمندی از رهبر حزب كارگر، حزب اصلی مخالف دولت در پارلمان منفی 3درصد، میزان رضایتمندی از دیوید كامرون رهبر حزب حاكم محافظه‌كار منفی 15درصد، میزان رضایتمندی از 'تیم فارون ' رهبر حزب لیبرال دموكرات منفی 14 درصد و میزان رضایتمندی از 'نایجل فاراژ' رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوكیپ) منفی 12 درصد است.
در این نظرسنجی همچنین یك‌سوم از افرادی كه مورد پرسش قرارگرفته‌اند، عنوان كرده‌اند كه جرمی كوربین را رهبری شایسته می‌دانند كه این رقم برای كامرون شش نفر از هر ده نفر بوده است.
از سوی دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد كه میزان محبوبیت حزب محافظه‌كار در مجموع از دیگر احزاب سیاسی انگلیس بیشتر است.
41 درصد از افرادی كه در نظرسنجی شركت داشتند گفته‌اند كه اگر همین فردا انتخابات عمومی برگزار شود به حزب محافظه‌كار رای می‌دهند و این میزان برای حزب كارگر 34 درصد بوده است.
براساس این نظرسنجی، این میزان حمایت از احزاب لیبرال دموكرات و استقلال انگلیس (یوكیپ) 7 درصد، حزب سبز 4 درصد و مابقی احزاب سیاسی نیز 7 درصد است.
اروپام**4**1552