۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴
کد خبر: 81845602
T T
۰ نفر

خمینی شهر – ایرنا -مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: با توجه به رویكرد دولت تدبیر و امید، مسوولان استان با قاطعیت به دنبال ارتفاء كمی و كیفی و توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد هستند.

به گزارش ایرنا، محمود ابراهیمی روز پنجشنبه در دومین نشست استانی كارشناسان مردم نهاد استان در خمینی شهر با بیان اینكه سمن ها و سازمانهای مردم نهاد جزو سرمایه های فرهنگی جامعه محسوب می شوند، گفت: دولت با قاطعیت و جدیت به دنبال حفظ و تقویت سازمانهای مردم نهاد به عنوان سرمایه فرهنگی جامعه است.
وی گفت: اگر بخواهیم جامعه از بعضی از معضلات نجات پیدا كند باید مشاركت عمومی تقویت شود و این هدف محقق نمی شود مگرآنكه مسوولان زمینه افزایش مشاركت مردم را فراهم كنند.
وی با بیان اینكه در مركز استان، اتاق فكر سازمان های مردم نهاد تشكیل شده است، گفت: از جمله اهداف و برنامه های ما تشكیل اتاق فكر سازمانهای مردم نهاد در سطح شهرستانها با حضور مسوولان و اداراتی همچون شبكه بهداشت، بهزیستی، ورزش و جوانان است.
وی با اعلام دریافت مجوز تشكیل خانه تشكل های غیردولتی در مركز استان گفت: امكان تشكیل اتاق فكر سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در مراكز شهرستان با هدف ارتقاء جایگاه و عملكرد آینده و برسی مشكلات آنها وجود دارد.
ابراهیمی هشدار داد: اگر نتوانیم از توان و قدرت نهفته نیروی انسانی جامعه استفاده كنیم با هرز رفتن این نیروها خسارت سنگینی به بدنه اجتماعی و ساختاری كشور وارد می شود.
مدیركل اجتماعی استان با تاكید بر اینكه مبادا به بهانه ای باعث طرد نیروهای جوان شویم، گفت: ما وظیفه داریم همه نیروهای جامعه در هر بخش و هر سلیقه ای حتی در شهرستان ها و شهرهای كوچك را حفظ كنیم.
ابراهیمی گفت: هر چقدر ما به سرمایه های اجتماعی و فرهنگی كمتر توجه داشته باشیم، هزینه های امنیتی و اجتماعی ما نیز افزایش خواهد یافت .
وی بیان داشت: تلاش می كنیم در همین راستا سازمانهای مردم نهاد استان بخصوص در شهرستان ها و شهرهای كوچك مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
ابراهیمی با بیان اینكه خیرین و سرمایه های اقتصادی به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه ما محسوب می شود، گفت: از جمله اهداف ما باید استفاده و تشویق و حمایت از خیرین و سرمایه های اقتصادی استان و شهرستان و افزایش مشاركت آنها در امور اجتماعی و فرهنگی و خیر باشد.
مدیركل اجتماعی استان اصفهان گفت: امروز نفت به عنوان بلای جان جهان سوم محسوب می شود و هر حكومتی به دنبال آن است تا از ذخائر خدادادی خود برای پیاده كردن مقاصد و اهداف سیاسی، شخصی و حزبی خود استفاده كند.
ابراهیمی با بیان اینكه در گذشته ما نتوانستیم از سرمایه های خدادادی خود در جهت تامین زیرساخت كشور استفاده كنیم، اظهار امیدواری كرد كه در دولت تدبیر و امید بتوانیم به سرمایه اجتماعی و فرهنگی بیش از گذشته توجه داشته باشیم .
وی تاكید كرد: نفت و ذخائر معدنی ما باید در راستای زیرساختهای عمرانی و اقتصادی كشور هزینه شود و دست اندكاران كشور شناخت و توفیق استفاده بهینه از منابع خدا دادی را پیدا كنند.
به گزارش ایرنا، به همت فرمانداری و شهرداری خمینی شهر دومین نشست یكروزه كارشناسان استان اصفهان به میزبانی خمینی شهر با حضور مسوولان، اعضاء و كارشناسان سازمانهای مردم نهاد و دفاتر اجتماعی فرمانداری های شهرستانهای استان برگزار شد.
شهرستان خمینی شهر در 10 كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7145

سرخط اخبار استان‌ها