۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81841871
T T
۰ نفر
مديركل تعاون يزد: فرهنگ كارآفريني بايد از مدارس تا مزرعه ادامه يابد

يزد - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد گفت: فرهنگ كارآفريني و ايده پردازي بايد در سطوح پايين تر از مدارس تا مزرعه ادامه يابد تا تجاري سازي علم و اقتصاد مقاومتي در راستاي سياست هاي كلان كشور محقق شود.

به گزارش ايرنا ، محمدحسين رياحي روز سه شنبه در آيين افتتاح مراكز مشاوره سورنا و پندار ورزان پايدار در زمينه هاي كشاورزي، تجارت و بازرگاني همزمان با اولين روز از هفته جهاني كارآفريني در استان يزد افزود : امروزه كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار داراي نقش كليدي است، از اين رو تضمين حيات و بقاء كشورها نيازمند نوآوري، ابداع و خلق محصولات و خدمات جديد است.
وي اظهار كرد : اعتقاد داريم وظيفه ما تنوير افكار عمومي جامعه مبني بر اينكه كارآفريني راهي است براي رسيدن به اشتغال پايدار و خوداشتغالي .
مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان ادامه داد: مراكز مشاوره مي توانند به عنوان بازوان اصلي ما در فرهنگ سازي و هدايت افكار عمومي به سمت اشتغال پايدار نقش مهم عمل كنند.
وي خاطرنشان كرد: نگاه به حوزه كارآفريني از مباحث جاري جامعه است و بهترين ابزار براي تبديل تهديدها به فرصتها محسوب مي شود .
مراكز مشاوره افتتاح شده امروز در زمينه فناوري هايتيك، نرم افزار و طراحي و پندارورزان پايدار ،در بخش كشاورزي با رويكرد شناخت ظرفيت ها و پيوند سرمايه با توانمندي فعاليت خواهند داشت.
هم اكنون 9 مشاوره اطلاع‌رساني و خدمات كارآفريني داراي مجوز و هشت مركز فعال در استان يزد در 13گروه تخصصي فعاليت دارند.ك/2
1968/8068

سرخط اخبار استان‌ها