۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۵
کد خبر: 81841310
T T
۰ نفر
وزیر دفاع فرانسه: در حمله شب گذشته به رقه به تمام اهداف خود رسیدیم

تهران- ایرنا- وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه ضمن تاكید بر ادامه مبارزه كشورش با تروریسم، گفت كه نیروی هوایی فرانسه در حملات شب گذشته به رقه سوریه مقر داعش به همه اهداف خود رسید.

به گزراش شبكه تلویزیونی فرانس-24، 'ژان ایو لودریان' گفت: شهر رقه سوریه مركز فرماندهی گروه داعش است و ما شب گذشته در 2 عملیات جداگانه، با آماده سازی 12 فروند هواپیمای شكاری، به مواضع آنها یورش بردیم. جنگنده های فرانسه در این عملیات با حمله به یك مركز آموزش نظامی و یك مركز فرماندهی، توانستند به اهداف از پیش تعیین شده خود نایل شوند.
به گزارش ایرنا، بمب افكن های فرانسوی یكشنبه شب انبارهای سلاح و پادگان های آموزشی گروهك تروریستی داعش را در رقه سوریه بمباران كردند.
شاهدان معتقدند به دنبال این حمله، بیش از 36 انفجار در شهر رقه رخ داد كه در نتیجه حمله بمب افكن های فرانسوی به مواضع و انبار سلاح تروریست های داعش بود.
این حملات فرانسوی ها در پاسخ به عملیات تروریستی است كه 8 عضو این گروه، روز جمعه گذشته در پاریس مرتكب شدند كه بر اثر آن 129 نفر كشته شدند.
شهر رقه یكی از پایگاه های مهم گروه تروریستی داعش در سوریه است كه از سال 2014 میلادی بر آن سیطره دارد.
كشورهای آمریكا، تركیه، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی از ایجاد كنندگان، حامیان و تجهیزكنندگان گروهك تروریستی داعش هستند؛ فرانسه نیز در كنار این كشورها همواره از اقدامات گروه های مسلح و تروریستی در سوریه حمایت می كرد.
خاورم**9041**1010
۰ نفر