۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81837496
T T
۰ نفر
دولت يازدهم توجه ويژه اي به سازمان هاي مردم نهاد دارد

شيراز- ايرنا- معاون فرهنگي وامورجوانان اداره كل ورزش وجوانان استان فارس گفت:دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي به تاسيس،راه اندازي و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد دارد.

علي رضايي شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: اين درحالي است كه هم اكنون 80 سازمان مردم نهاد(سمن) فعال در استان فارس وجود دارد كه اين آمار در ابتداي دولت يازدهم سه سمن بوده است.
وي افزود: در ابتداي دولت نهم تعداد 337 سمن فعال در استان فارس وجود داشت كه در پايان هشت ساله دولت دهم ، بيشتر سمن ها تعطيل شد و تعداد آنها به سه رسيد.
رضايي اظهار داشت:بعد از ادغام اداره كل تربيت بدني و سازمان ملي جوانان تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، تمام خانه هاي جوان در كشور تعطيل شد كه بعد از دوران هشت ساله دولت قبل،نخستين خانه جوان وزارت ورزش و جوانان در شيراز راه اندازي شد.
وي با اشاره به افتتاح نخستين خانه جوان كشور در شيراز اضافه كرد: براي نخستين بار در كشور خانه جوان وزارت ورزش و جوانان با هدف ساماندهي امور جوانان در شهر شيراز راه اندازي شده است كه اين اتفاق ارزشمندي در فارس و كشور است.
او ادامه داد: يكي از مهمترين اهداف ما در راه اندازي اين خانه، توانمندسازي، ساماندهي و نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد در استان است كه در اين مركز سمن سرا تشكيل شده است.
رضايي عنوان داشت: در اين سمن سرا فضايي براي استقرار سازمان هاي مردم نهاد جهت ارائه خدمات در بخش هاي مختلف به جوانان به صورت متمركز اختصاص داده شده است.
معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان فارس افزود: در اين خانه جوان فضاهايي از جمله كتابخانه و سالن مطالعه با ارائه كتاب ها در حوزه ورزش- جوانان – پايان نامه هاي مرجع با موضوع جوان و كتابهاي كمك آموزشي براي دانش آموزان، سرگرمي و فراغت، تفريحي و ورزشي، واحدهاي مشاوره در حوزه جوانان و كلاس هاي آموزشي براي استفاده جوانان و خانواده ها فعال است.
وي گفت: همچنين در اين خانه جوان كارگاه رسانه ديجيتال و فضاي مجازي با هدف توانمند سازي جوانان، فرهنگ سازي و كاهش آسيب هاي فضاي مجازي، ارائه بازي هاي ايراني و توليد محتواي فضاي مجازي نيز فعال شده است.
رضايي بيان كرد: در خانه جوان شهر شيراز فضاي روبازي به عنوان سينماي تابستانه با تجهيزات كامل آماده شده است كه بعد از زمستان به صورت كامل بهره برداري مي شود كه قرار است در اين مركز نمايش فيلم همراه با نقد و حضور عوامل فيلم ويژه جوانان برگزار شود.
وي بابيان اينكه اين خانه محل تجمع جوانان خواهد بود اظهارداشت: در اين خانه جوان به فكر سودآوري نيستيم و خدمات با نرخ هاي بسيار كم و مناسب به جوانان ارائه مي شود.
او اضافه كرد: به زودي دو شعبه ديگر خانه جوان در شهر شيراز و بعد از آن بر اساس اولويت بندي در شهرستان هاي استان راه اندازي مي شود كه مكان يابي براي دائر كردن خانه هاي جوان در مناطق مختلف شيراز انجام شده است.
3002/ 1876

سرخط اخبار استان‌ها