۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۴:۵۷
کد خبر: 81837117
T T
۰ نفر
داعش حملات پاریس را 11 سپتامبر فرانسه خواند/ الیزه: عملیات گروگانگیری در باتكلان پایان یافت

تهران-ایرنا- گروگانگیری در سالن نمایش باتكلان پاریس در حالی پایان یافت كه این اقدام و تلاش پلیس برای پایان آن خونبارترین نتیجه را با حدود 100 كشته از مجموع 140 قربانی در پی داشت؛ حالا برج ایفل هم به احترام قربانیان خاموش شده و داعش این اقدامات خود را 11 سپتامبر دیگر این بار برای فرانسه می خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسكای نیوز، پلیس فرانسه پایان گروگانگیری در سالن نمایش باتكلان پاریس را با كشته شدن دو مهاجم عامل این حادثه پیش از اشغال این مكان از سوی پلیس اعلام كرد. پیش از این، اعلام شده بود كه تروریست ها 100 تن را در این سالن به گروگان گرفته اند و حالا رسانه های غربی به نقل از منابع امنیتی از كشته شدن 112 تن در جریان این گروگانگیری خبر می دهند.
معنای این 112 كشته می تواند آن باشد كه تمامی گروگان ها به دست تروریست ها سلاخی شده اند ولی برخی گزارشها نیز حكایت از كشته شدن گروگانها در جریان حمله پلیس به این محل دارد هر چند آمار رسمی از تعداد گروگان ها و كشته شدگان و مجروحان تاكنون اعلام نشده است.
گفته می شود 60 نفر در نقاط دیگر پاریس در جریان انفجار و درگیری جمعه شب كشته شده اند.
با این حال الیزه پایان عملیات گروگانگیری سالن نمایش باتكلان را در حالی با حداكثر ممكن مرگ گروگان ها اعلام كرد كه حمام خون تروریست ها تنها به این مكان خلاصه نشده است.
بر اساس اعلام پلیس فرانسه 40 تن دیگر نیز در دو انفجار نزدیك استادیوم بین المللی فرانسه و همچنین تیراندازی در نزدیك رستورانی در پاریس كشته شده اند.
یك شاهد به رویترز گفته كه صدای 5 انفجار را تنها در نزدیكی سالن باتكلان شنیده است.
گزارش ها حاكی از آن است كه بلافاصله پس از اتمام خونبار گروگانگیری در باتكلان، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر این كشور وارد این سالن نمایش شده اند.
از سوی دیگر گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام كرده است كه «این حملات 11 سپتامبر فرانسه است.»
شبس**9241**1565
۰ نفر