۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81831508
T T
۰ نفر
راه اندازی مركزرصد آسیب های اجتماعی یكی از اولویت های بهزیستی است

تهران-ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی كشوربا تاكید برنیازمصوب شدن ساختارمركز رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت ها درسازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: راه اندازی مركز رصد آسیب های اجتماعی یكی از اولویت مهم سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در كارگاه خبری گفت وگوی اجتماعی با موضوع توانبخشی در برنامه ششم توسعه افزود: با راه اندازی این مركزعوامل خطرزا و محافظت كننده آسیب های اجتماعی و معلولیت ها شناسایی شده و با توجه به آنها راهكارهای مورد نظر ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: این مركز در برنامه ششم توسعه مطرح خواهد شد و حتی شاید قبل از آن راه اندازی این مركز را اعلام كنیم.

** طرح ارائه تجهیزات كمكی به معلولان
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به دستور رئیس جمهورمبنی بر برخورداری معلولان از تجهیزات كمكی، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال این تجهیزات درهفت استان كشور و سال آینده درهمه استان ها توزیع شود.
بندپی افزود: اجرای این طرح از استان های غیربرخوردار آغاز می شود و افراد دارای معلولیت بیشتر در اولویت دریافت این كمك ها خواهند بود.
وی ادامه داد: اعتبار اجرای این طرح امسال 25 میلیارد تومان است كه در مرحله اول 12میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار گرفته است.
وی یادآورشد: اجرای طرح ارائه تجهیزات كمكی به معلولان موجب می شود تا حضور آنان در محیط های اجتماعی بیشتر شود.

** مقدمات صدور كارت بین المللی معلولان انجام شد
رئیس سازمان بهزیستی گفت:‌ مقدمات صدور كارت بین المللی معلولان فراهم شده و صدور آن برای معلولان در كهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.
بندپی افزود: صدور این كارت بین المللی چون به تمهیدات خاصی نیاز دارد از سرعت لازم برخوردار نیست و امیدواریم در سال 95 همه افراد نیازمند از این كار برخوردار شوند.

** صدور مجوز مراكز میان مدت ترك اعتیاد متوقف شد
رئیس سازمان بهزیستی گفت: صدورمجوز میان مدت برای مراكز اقامتی ترك اعتیاد متوقف شده است.
بندپی اظهارداشت: بررسی ها نشان داد كه باید در فضای فیزیكی و مهارت نیروهای این مراكز بازنگری اصولی انجام شود و ضرورت به كارگیری روش های نوین ترك اعتیاد و پرهیز از اقدامات تنبیهی در این مراكز احساس می شد.

** تبیین سه عامل مهم معلولیت
رئیس سازمان بهزیستی گفت: بیماری هایی مانند دیابت، تصادفات و اختلال ژنتیكی سه عامل مهم معلولیت ها به شمار می روند.
بندپی افزود: سالانه حدود 35 هزار كودك معلول در كشور ناشی از اختلالات ژنتیكی متولد می شوند.
وی تصریح كرد: آمارهای آسیب های اجتماعی نگران كننده است و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در احكام برنامه ششم توسعه در این زمینه ورود علمی داشته باشیم.
وی تاكید كرد: یكی از استراتژی های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت ها است كه در این راستا هشتاد درصد كودكان سه تا شش سال تحت پوشش غربالگری چشم قرار گرفتند و میزان پوشش طرح غربالگری ناشنوایی امسال به بیش از 95 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به 250 مركز مشاوره ژنتیكی در بهزیستی گفت: افراد پس از مشاوره در صورت نیاز به آزمایشگاه ها معرفی می شوند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح بازنگری حمایت همه جانبه از معلولان، اظهار كرد: دستور كار این طرح هفته آینده در كمیسیون بهداشت مجلس مطرح می شود.
اجتمام**9185**3061**1724
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه