۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81829695
T T
۰ نفر

كنگره شانزدهم پرسش مهر اسفند برگزار مي شود

۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81829695
كنگره شانزدهم پرسش مهر اسفند برگزار مي شود

تهران - ايرنا - معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از برگزاري كنگره شانزدهم پرسش مهر در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: دانش آموزان تا دي ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال كنند.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، حميدرضا كفاش اظهار داشت: پرسش مهر شانزدهم رئيس جمهور در ارتباط با موضوع هسته‌اي است.
وي افزود: دستورالعمل پرسش مهر با عنوان بعد از توافق هسته‌اي و لغو تحريم‌ها فرصت‌هاي پيش‌روي ما چيست و چگونه بايد به بهترين وجه از اين فرصت‌ها استفاده كنيم؟، به استان ها ابلاغ شده است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش يادآورشد: پرسش مهر در سه بخش مسابقات فرهنگي در رشته‌هاي مختلف، همايش‌ها، نشست‌ها، سمينارها و ايجاد فضاي تبليغاتي و گسترش اطلاع رساني دنبال مي‌شود.
به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، كفاش با بيان اينكه امسال علاوه بر معلمان، دانشجو معلمان نيز مي‌توانند در پرسش مهر شركت كنند، افزود: دانش‌آموزان تا قبل از امتحانات دي ماه فرصت دارند تا در مسابقه شركت كنند و جمع بندي صورت گيرد.
پرسش مهر براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، توسط عالي ترين مقام اجرايي كشور براي دانش آموزان و معلمان سراسر كشور اجرا مي شود كه در آن رييس جمهوري وقت متناسب با مطالعات و پژوهش هاي دفتر رياست جمهوري يكي از مهم ترين مسايل كشور و يا تعليم و تربيت را به عنوان پرسش مهر مطرح مي كند.
اين طرح اهدافي همچون تقويت روحيه مسووليت پذيري در بين دانش آموزان و مشاركت آنان و فرهنگيان، تقويت اعتماد به نفس در نسل جوان و نوجوان و تقويت هويت ديني و ملي در نسل نوجوان را دنبال مي كند.
دكتر روحاني در آغاز سال تحصيلي 94 - 93 موضوع آب را محور اصلي طرح پرسش مهر 15 قرار داد و با توجه به هشدارهاي كم آبي و بحران آب اين سوال را براي دانش آموزان مطرح كرد كه عزيزانم ايران ما با مشكل جدي كمبود آب روبروست. هر كدام از ما چگونه از آب هاي ايران مي توانيم بهتر نگهداري و استفاده كنيم؟
پس از جمع بندي پاسخ اين سوال رييس جمهوري، بنابر اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش حدود سه ميليون و 189 هزار دانش آموز و فرهنگي در طول سال تحصيلي 94 - 93 به سوال رييس جمهوري در قالب طرح پرسش مهر 15 با موضوع آب پاسخ دادند.
فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ