۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81828044
T T
۰ نفر

رییس پارلمان اروپا به تهران آمد

۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81828044
رییس پارلمان اروپا به تهران آمد

تهران-ایرنا- مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا برای تقویت گفت وگو ها میان ایران و اتحادیه اروپا صبح امروز (شنبه) برای سفری یك روزه به تهران آمد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مارتین شولتز قرار است در این سفر با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو كند.
دیدار با محمد جواد لاریجانی رییس كمیسیون حقوق بشر قوه قضاییه و كاظم جلالی رییس مركز پژوهش های مجلس از دیگر برنامه های یك روزه رییس پارلمان اروپا در تهران است.
این نخستین سفر رییس پارلمان اروپا به ایران است كه چهارماه پس از توافق تاریخی در مورد برنامه هسته ای ایران انجام می شود.
پیش از این فدریكا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون كمیسیون اروپا دو هفته پس از امضای توافق هسته ای به ایران سفر كرده بود.
اتحادیه اروپا در 26 مهرماه چارچوب قانونی لغو تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران را تصویب و آمریكا نیز در همان روز برای تعلیق تحریم ها علیه ایران اعلام آمادگی كرد.
مارتین شولتز كه متولد بیستم دسامبر 1955 در شهر هلراث (Hehlrath) آلمان است در سال 1994 وارد پارلمان اروپا شد و 10 سال بعد در راس گروه سوسیالیست قرار گرفت.
وی در سال 2012 به ریاست پارلمان اروپا برگزیده شد؛ پارلمان جدید اروپا روز اول ژوئیه 2014 در نخستین نشست خود، مارتین شولتز را بار دیگر به عنوان رییس جدید این پارلمان برگزید.
تصمیمات پارلمان اروپا كه 785 عضو دارد به شكل مستقیم بر زندگی تقریبا 500 میلیون ساكن 27 عضو این بلوك تاثیر می گذارد. این پارلمان حق اصلاح، تایید یا رد قوانین اتحادیه اروپا را در موضوعاتی همچون گردش آزاد كارگران، آموزش، بازار مشترك اتحادیه اروپا و حفاظت از محیط زیست دارد.
كشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پیش از تایید قوانین اتحادیه اروپا در خصوص مسایل قضایی همچون مهاجرت و پناهندگی با پارلمان مشورت كنند اما ملزم به پیروی از نظر پارلمان نیستند. پارلمان قدرت اندكی در زمینه سیاست خارجی اتحادیه اروپا دارد.
سیام**9121**9012** 1336
۰ نفر

سرخط اخبار جهان