۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81819475
T T
۰ نفر

جشن‌ كتاب‌خواني براي كودكان

۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81819475
جشن‌ كتاب‌خواني براي كودكان

تهران - ايرنا - دبيربيست و سومين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران گفت: همزمان با آغاز اين دوره، جشن‌ كتاب‌خواني در مراكز فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور برپا مي شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا،‌ مناف يحيي‌پور افزود: در يكي از روزهاي هفته كتاب (24 تا 30 آبان) كه به 'كتاب، كودك و نوجوان' نام‌ گذاري شده ، محوريت تمامي برنامه‌ها برعهده كانون پرورش فكري است.
وي بيان كرد: در اين هفته 50 نويسنده كتاب‌ كودك و نوجوان با همكاري ستاد بزرگداشت بيست و سومين دوره هفته كتاب ، به شهرهاي مختلف كشور سفر كرده و با كودكان و نوجوانان ديدار مي‌كنند.
يحيي ‌پور گفت: اين برنامه به منظور ايجاد انگيزه كتاب‌خواني در ميان كودكان و نوجوانان و همچنين درخواست خود نويسندگان براي ديدار با مخاطب كتاب‌ها ، انجام مي‌شود.
دبير بيست و سومين دوره هفته كتاب كانون ، افزود: در اين ديدارها ، بن خريد محصولات فرهنگي هنري بطور رايگان به كودكان و نوجوانان شركت كننده در برنامه‌ها به منظور تشويق آنان به كتاب‌خواني اهدا مي شود.
وي اظهار كرد: در اين برنامه همچنين ، نمايندگان معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش برابر تفاهم ‌نامه‌اي كه با كانون امضا كرده اند ، اين كتاب‌ ها را به كودكان و نوجوانان در مدارس اهدا مي‌كنند.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ، يحيي ‌پور افزود: به زودي فراخوان مسابقه كتاب‌خواني تحت عنوان 'ملت كتاب‌خوان' نيز با همكاري بنياد فرهنگي ملت وابسته به بانك ملت ، اطلاع رساني خواهد شد و در پايان طي مراسمي برگزيدگان اين دوره اعلام مي‌شوند.
معاون توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: رونمايي از انتشارات جديد كانون و حضور مسوولان كانون در برنامه‌هاي صدا و سيما از ديگر برنامه‌هاي هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در كانون است.
بيست و سومين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي معاونت توليد و فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و همكاري ستاد هفته كتاب جمهوري اسلامي از 24 تا 30 آبان در كشور برگزار مي شود.
فراهنگ **1417**1569

سرخط اخبار جامعه