۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81819375
T T
۰ نفر

ورود معلم غیرمرتبط به پیش دبستانی ممنوع شد

۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81819375
ورود معلم غیرمرتبط به پیش دبستانی ممنوع شد

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت ورود نیروهای غیر مرتبط به دوره پیش دبستانی خبرداد و گفت: بخشنامه ممنوعیت ورود نیروهایی كه رشته تحصیلی غیر مرتبط با دوره پیش دبستانی دارند، به استان ها ابلاغ شده است.

رخساره فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فرهنگی اظهاركرد: برای انسجام كاری در دوره پیش دبستانی باید نیروهایی جذب شوند كه رشته تحصیلی آنان مرتبط بوده و هم ساختار نیروی انسانی حفظ شود.
وی گفت: تهیه بانك اطلاعات مربیان پیش دبستانی یكی از بخش های نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی است.
فضلی افزود: هم اكنون در حال طراحی یك سامانه با همكاری دانشگاه فرهنگیان هستیم و نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی نیز در دست طراحی است.

** تدوین نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی
مدیركل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تهیه بانك اطلاعات مربیان پیش دبستانی یكی از بخش های مهم این دوره است كه برای بهره برداری مطلوبتر از اطلاعات مرتبط بطور مستقیم با سامانه دانشگاه فرهنگیان لینك خواهد شد.
وی اضافه كرد: گام دوم تعیین سطح مربیان پیش دبستانی به لحاظ توانمندی ، نگرش و رشته تحصیلی آنان است و بر این اساس سه سطح برای مربیان پیش بینی شده كه باید این سطوح را بگذرانند.
فضلی همچنین از اعطای مدرك داخلی و بین المللی به مربیانی كه در كلاس های دوره پیش دبستانی از طریق دانشگاه فرهنگیان شركت كنند ، خبرداد.
بنابراین گزارش هم اكنون بالغ بر 550 هزار نوآموز مراكز پیش دبستانی در 16 هزار مدرسه حضور دارند.
فراهنگ **1417**1569
۰ نفر