۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۶
کد خبر: 81819176
T T
۰ نفر

استفاده از نانوپوشش برای محافظت از تلفن همراه

۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۶
کد خبر: 81819176
استفاده از نانوپوشش برای محافظت از تلفن همراه

تهران- ایرنا- یك شركت چینی از فناوری نانوپوشش برای محافظت از تلفن همراه در مقابل آب و عرق بدن استفاده كرده است، این نانوپوشش ظاهرمحصولات را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش گروه علمی ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شركت هوآوی به عنوان یكی از بزرگترین تولید كنندگان تلفن همراه، اخیرا از تلفن همراه هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی كرده است، این تلفن هوشمند در نمایشگاه بزرگ IFA برلین كه در ماه سپتامبر برگزار شد، رونمایی شد.
این تلفن همراه موسوم به Mate S هم از زیبایی و هم كارایی بالایی برخوردار است و در طراحی آن ظرافت خاصی استفاده شده است، این تلفن همراه دارای اندكی انحناء بوده و شیشه آن دارای چندلایه مختلف است، یكی از ویژگی‌های این تلفن همراه، استفاده از نانوپوشش P2i است كه موجب محافظت این تلفن از گزند آب شده است.
ریچارد یو، مدیرعامل شركت هوآوی در نمایشگاه برلین اعلام كرد كه این تلفن همراه كاملا ضد آب است و این نانوپوشش موجب مقاومت آن در برابر باران و عرق بدن می‌شود.
فناوری نانوپوشش شركت P2i به صورت پتنتی به ثبت رسیده است، این فناوری موجب شده تا تلفن هوشمند جدید شركت هوآوی در اثر مجاورت با رطوبت بدون مشكل به كار خود ادامه دهد، این نانوپوشش به دلیل نازك بودن و ضخامت بسیار كم، تأثیری روی ظاهر تلفن همراه ندارد؛ بنابراین بدون این كه ظاهر تلفن همراه تغییر كنید محافظت از سیالات انجام می‌شود، با وجود این نانوپوشش، تلفن همراه را می‌تواند در هر كجا و شرایطی استفاده كرد.
شركت P2i یكی از شركت‌های پیشرو در حوزه نانوپوشش‌های ضد آب بوده و به تولیدكنندگان محصولات مختلف كمك می‌كند تا كالاهای خود را در برابر آب و رطوبت محافظت كنند، از آنجایی كه ضخامت این نانوپوشش‌های بسیار اندك است ظاهر محصولات تغییری نمی‌كند، از این فناوری می‌توان در محصولات مختلف، از تلفن همراه گرفته تا ادوات پزشكی استفاده كرد.
علمی (1) ** 9340**1440
۰ نفر