كمبود معلم در پايه اول متوسطه رفع شد

تهران - ايرنا - مديركل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: با كم شدن يك پايه از دوره دوم متوسطه ،‌ كمبود 30 هزار معلم براي دوره متوسطه اول با استفاده از معلمان آن رفع شد.

عظيم محبي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه يكي از دغدغه هاي اين اداره كل آموزش معلمان و ساماندهي آنان با توجه به تغيير پايه است ، افزود: با كامل شدن پايه هفتم از سال آينده ديگر پايه دوم نخواهيم داشت و با توجه به اينكه دوره متوسطه دوم 3 پايه مي باشد ، تعداد معلمان متوسطه اول با معلمان پايه متوسطه دوم برابرخواهد بود و از نظر ساماندهي مشكلي نخواهيم داشت.

** آموزش 30 ساعته كتب نهم به معلمان
مديركل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در اين باره گفت: با تغيير ساختار نظام ، معلمان براي تدريس كتب جديد التاليف پايه نهم بين 20 تا 30 ساعت آموزش ديدند.
وي در اين خصوص اظهاركرد: بر همين اساس كتب تفكر ، سبك زندگي و كار و فناوري به عنوان كتابهاي جديد براي تدريس در مدارس متوسطه اول ، نيازمند آموزش هايي در اين زمينه براي معلمان بود و مديران مدارس نيز به طور نسبي با اين مطالب آشنا هستند.
محبي درباره ساختار نظام آموزشي 3-3-6 گفت: زماني كه يك پايه دچار تغيير مي شود ، از نظر اجرايي نيز ساختار مديريت دچار تغيير خواهد شد و از اين رو تغييرات در دوره اول و دوم ابتدايي و متوسطه اول و دوم امري طبيعي و لازم و ضروري به نظر مي رسيد.
فراهنگ **1417**1569

سرخط اخبار جامعه