۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۴
کد خبر: 81809711
T T
۰ نفر
تقدیر روسیه از جیمی كارتر برای همكاری علیه داعش

مسكو - ایرنا - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از همكاری «جیمی كارتر» رییس جمهوری اسبق آمریكا برای ارائه اطلاعات مربوط به پایگاه ها و مواضع گروه تروریستی داعش قدردانی كرد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در مسكو اعلام كرد: این موضوع كه كارتر نقشه های مشخصات مواضع داعش را اختیار ما قرار داده، درست است.
وی افزود: بسیاری از این اطلاعات و نقشه ها كه در سایت مركز كارتر هم انتشار یافته، دربرگیرنده مراكز و مواضع داعش است.
زاخارووا تصریح كرد: روسیه از اقدام خیرخواهانه رییس جمهوری اسبق آمریكا سپاسگزاری می كند و بدیهی است كه جیمی كارتر واقعا خواهان انسجام تلاش ها برای مبارزه با تروریست ها و نگران مردم سوریه است؛ از دیدگاه ما اگر این برخورد سازنده در دولت واشنگتن كه اطلاعات كاملی از داعش دارد نیز وجود داشت، اقدامات علیه این گروه تروریستی موثرتر صورت می گرفت.
كارتر پیش از این اعلام كرده بود كه در ماه مه و پس از تماس با مقامات روسیه، اطلاعات تهیه شده در مركز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به خود را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داده است.
روسیه در چارچوب قراردادهای همكاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یك ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاك این كشور برای مبارزه علیه تروریست ها به كار گرفته است.
عملیات چند ماهه انتقال صدها تن تسلیحات و نیازهای جنگی روسیه به سوریه با هواپیماهای پهن پیكر روسی به ویژه روسلان و همچنین اعزام گروه كماندویی حرفه ای شیطان دریا برای محافظت از یگان های روسی و جنگنده ها در بی خبری كامل غرب انجام گرفت تا این كه هفتم مهرماه پس از اخذ مجوز پارلمانی براساس درخواست دولت سوریه، عملیات بمباران ضد تروریستی با دستور پوتین آغاز شد.
روسیه اعلام كرده است كه این همكاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قرارداد همكاری با دولت قانونی سوریه انجام و ادامه خواهد یافت.
اروپام**391**1516/1275

سرخط اخبار جهان