۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81806408
T T
۰ نفر
فضاي كسب و كار دانش بنيان بعد از تحريم ها رشد بيشتري خواهد يافت

تهران - ايرنا - رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ايران با بيان اينكه فناوري هاي نوين يك بخش پويا و توفنده است، گفت: بعد از اجراي برنامه جامع اقدام مشترك ايران و رفع كامل تحريم ها فضاي كسب و كار دانش بنيان با تعاملات بين المللي بيشتر رشد خواهد يافت.

علي اصغر عميديان روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با اشاره به وجود پايه هاي علمي قوي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور و اين واقعيت كه فناوري در بخش ICT هر 10 تا 12 روز يكبار تغيير كرده و توسعه مي يابد، افزود: بعد از رفع تحريم ها و در تعامل با جهان مي توانيم از پيشرفت هاي اين حوزه بيشتر و بهتر بهره مند شويم.
وي وجود فارغ التحصيلان سطح بالا و با كيفيت و صاحب نظران ممتاز در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسياري از اين دانش آموختگان ايراني اكنون در سطح مديريتي شركت هاي بين المللي با رنكينگ بالا فعاليت دارند كه پس از رفع تحريم ها مي توان از وجود آنها براي رشد بيشتر اين حوزه بهره مند شد.
عميديان با بيان اينكه اكنون سالي 200 هزار دانشجوي فارغ التحصيل در رشته ICT در كشور داريم، افزود: اين نيروي تحصيلكرده ممتاز مي توانند در فضاي پس از تحريم شركت ها دانش بنيان ايجاد كرده و با حفظ و توسعه پتانسيل هاي موجود آينده اميدوار كننده اي براي توسعه كشور رقم بزنند.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد براينكه با توجه به پتانسيل هاي موجود كشور در بخش فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات بعد از اجراي برجام و رفع تحريم ها واردكننده و يا استفاده كننده صرف فناوري هاي جهاني نخواهيم بود، تصريح كرد: با همكاري هاي بين المللي با كشورهاي علاقمند ما توسعه دهنده دانش ICT در جهان خواهيم شد.
وي با بيان اينكه فضاي ايران و اقتصاد بخش ICT را در اختيار خارجي ها كه در ايران تجارت كرده و يا فناوري به ما ديكته كنند، نخواهيم گذاشت، تاكيد كرد: ما درصورتي فضا به فعالان خارجي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات خواهيم داد كه در قبال آن تكنولوژي انتقال دهند و يا با كمك فعاليت هاي دانش بنيان سهمي از بازار منطقه را با كمك شركت هاي صاحب برند براي خود داشته باشيم.
عميديان فضاي پس از تحريم ها را به نفع كشور ارزيابي كرد و گفت: با توجه به پتانسيلي كه داريم اگرفضاي پساتحريم خوب مديريت شود به طور قطع برنده ميدان خواهيم بود.
در راستاي اجراي تعهدات كشورهاي 1+5 در برجام، اتحاديه اروپا عصر يكشنبه و در روز 'تصويب برجام' تحريم‌هاي اين اتحاديه عليه ايران را به‌طور كامل لغو كرد. اتحاديه اروپا اجرا شدن لغو تحريم‌ها را به اعلام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر انجام تعهدات ايران مشروط كرد.
اقتصام(4)2078**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد