۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۳:۱۷
کد خبر: 81806145
T T
۰ نفر
شيعيان صربستان و ايرانيان مقيم بلگراد در مجلس سوگواري حضرت سيد الشهدا اشك ماتم ريختند

بلگراد - ايرنا - آيين سوگواري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) و ياران با وفاي آن حضرت دوشنبه شب با حضور عاشقان اهل بيت عصمت و طهارات (ع) در حسينيه مدرسه سفارت جمهوري اسلامي ايران در بلگراد برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين مراسم سوگواري با قرائت قرآن كريم، زيارت عاشورا، نوحه خواني و سخنراني مبلغ اعزامي از تهران آغاز شد.
در اين مراسم كه اعضاي سفارت، رايزني فرهنگي، وابسته نظامي و كاركنان نهادهاي جمهوري اسلامي ايران همراه با خانواده هايشان، شيعيان صربستان و ايرانيان مقيم حضور داشتند، عزاداران با برپايي مراسم نوحه خواني و سينه زني به سوگواري پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي عليزاده نجار مبلغ مركز بين المللي تبليغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ابتداي اين مراسم طي سخناني به ريشه هاي واقعه جانسوز كربلا پرداخت.
عليزاده نجار سپس با ارايه توضيحاتي جامع در وصف سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) هدف حضرت سيدالشهدا (ع) را از مساله كربلا، احياي امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت كه در آن بحران از زمان، اين معقوله به معناي جلوگيري از انحراف در مسير امامت است.
وي همچنين اشاره كرد كه امام حسين (ع) به ما درس زندگي آموخت، زندگي در پرتو تعاليم الهي و مباني قرآني بر اساس تبعيت از تعاليم نبوي كه همانا محبت و مهرباني به مردم و خدمت صادقانه با نيت خالصانه است.
مراسم عزاداري حضرت سيدالشهداء (ع) و ياران باوفايش با همت سفارت و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلگراد در دهه محرم هر شب برگزار مي شود.
اروپام**436** 1095
۰ نفر